Ieteikumi motobraucējiem ķiveres, apģērba un zābaku izvēlē
Foto: Publicitātes foto

Nokrišana no zirga var beigties ar nopietnām traumām vai nāvi. Iedomājieties motociklu, kas var attīstīt piecas un pat vairāk reizes lielāku ātrumu nekā bērītis. Šajā situācijā pareizs ekipējums katram motociklistam kļūst vitāli svarīgs, tādēļ ir vērts noskaidrot, bez kā labāk izbraukumā ar savu dzelzs rumaku nemaz nedoties.

Padomus sniedz bijušais Latvijas Motosporta federācijas Enduro komisijas vadītājs un "BMW Motorrad" zīmola vadītājs Jurģis Bergs un Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas Politraumu vienības vadītājs, ķirurgs Alvis Melderis.

Viens no priekšnoteikumiem, lai izvairītos no traumām, protams, ir droša braukšana un ceļu satiksmes dalībnieku savstarpējā cieņa. Tomēr vēl aizvien atbilstoši CSDD statistikai Latvijā ik gadu vidēji notiek 350 ceļu satiksmes negadījumu, kuros iesaistīti mopēdi, motocikli vai kvadracikli un ir vismaz viens cietušais.

Pēc traumatologu novērojumiem visbiežākās traumas ir roku un kāju kaulu lūzumi, ribu lūzumi, plaušu sasitumi, liesas plīsums, plēstas brūces pa visu ķermeni. Gadījumos, kad nav ķiveres, – smagas galvas traumas.

"Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka motobraucējam braukšanas laikā no ekipējuma ir jābūt vien aizsprādzētai aizsargķiverei. Taču ar to nepietiek. Pateicoties mūsdienu tehnoloģijām, ir radīti dažādi materiāli, kas funkcionalitātes ziņā pārspēj kādreiz tik populāro, bet neērto ādas apģērbu," stāsta Bergs.

Source

DELFI Auto

Tags

BMW Ceļu satiksme CSDD Motocikls NASA Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Comment Form