Sadursmes distances neievērošanas veido aptuveni 30% no visiem satiksmes negadījumiem. Speciālisti norāda, ka šīs sadursmes notiek ne tikai tāpēc, ka vadītājs pārsniedzis braukšanas ātrumu vai par vēlu uzsācis bremzēšanu, bet arī tāpēc, ka vadītājs nav pareizi novērtējis priekšā braucošās automašīnas ātrumu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pārāk mazas distances ievērošana ar priekšā braucošo automašīnu un tās braukšanas ātruma nenovērtēšana, var kļūt par satiksmes negadījuma cēloni, it sevišķi neparedzētās situācijās. Pētījumi liecina, ka vadītājs nespēj novērtēt priekšā braucošās automašīnas ātrumu, ka ātrumu atšķirība ir mazāka par 15km/h. "Sadursmes distances neievērošanas dēļ visbiežāk notiek pilsētās intensīvas satiksmes apstākļos un pie luksoforiem. Turklāt autobraucēju pašpārliecinātības dēļ negaidītās situācijās pat visstraujākā bremzēšana nepalīdz izvairīties no satiksmes negadījuma," norāda Renault Braukšanas Skolas (Szkola Jazdy Renault) direktors.

"Lai izvairītos no sadursmēm, ir jāievēro ātruma ierobežojumu, jābūt ļoti uzmanīgiem un jāievēro droša distance ar priekšā braucošo automašīnu. Lai droši bremzētu, nepietiek vien ar mūsu novērojumiem par priekšā braucošo automašīnu," norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori. Liela nozīme ir priekšā braucošo automašīnu bremzēšanas signālgaismām, kas ļauj aizmugurē braucošo automašīnu vadītājiem laicīgi sagatavoties bremzēšanai. Tomēr, ja automašīna nav aprīkota ar šādām signālgaismām vai arī tās nedarbojas, tad to bremzēšana vai citi manevri var būt neskaidri. Tā, piemēram, braucot ar 50km/h lielu ātrumu un pieņemot, ka reakcijas laiks ir 0,6 sekundes, pirms bremzēšanas uzsākšanas automašīna veiks 8,3 metru lielu distanci, savukārt bremzēšanas distance būs 12 metri – kopā tie ir 20,3 metri. Bet, ņemot vērā, ka nepieciešama aptuveni 1 minūte, lai pilnībā izmantotu bremzēšanas spēku, distance varētu palielināties līdz 25 metriem.

Ir jāņem vērā, ka pat tad, ja Jūs ievērojat visus satiksmes noteikumus, Jūs varat iekļūt satiksmes negadījumā, ko izraisījis kāds, kas tos neievēro. Tāpēc ir jādomā arī par to, kā samazināt potenciālās sadursmes radītos bojājumus. Šajā gadījumā liela nozīme ir pagalvja pareizai noregulēšanai.

"Pagalvis ir jānoregulē tā, lai tā centrs atrastos vienā līmenī ar vadītāja acīm. Tā noregulēšana par zemu vai par augstu ir neefektīvā, jo tādā gadījumā tas efektīvi nepilda savas funkcijas," norāda Renault Braukšanas Skolas instruktori.

Renault Braukšanas Skola ir pirmā Renault zīmola braukšanas tehnikas uzlabošanas skola pasaulē. Tā atrodas Varšavā, pie Varšavas-Bemowo lidostas. Skola piedāvā gan individuālu, gan grupu apmācību kursus, piedāvā seminārus par satiksmes drošību, eko braukšanu un pirmās palīdzības sniegšanu. Kopumā skolas rīcībā ir laukums 50 000m2 platībā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form