Foto: Publicitātes foto
Aizvadītās nedēļas nogalē notikušajā "Silverstone Auctions" izsolē, Lielbritānijā, par 1610 sterliņu mārciņām (1299 latiem) tika pārdots pēdējais Longbridžas rūpnīcu pametušais "Mini" automobilis. Šo automobili savulaik izmantoja darbinieki braukšanai pa rūpnīcas teritoriju un to no iznīcības izglāba kāds bijušais strādnieks.

Izsolē pārdotais "Mini Clubman 1275 GT" rūpnīcā nokalpoja vairāk nekā 30 gadu līdz tam uzkrita noliktavas konteiners. Kad 2012. gadā kāds bijušais rūpnīcas darbinieks saņēma atļauju šo spēkratu savākt, tas kļuva par pēdējo Longbridžas rūpnīcu pametušo "Mini". Tiesa, no kādreizējā automobiļa palikusi vien virsbūve un daļa salona. Tam vairs nav nedz dzinēja, nedz transmisijas.

Par šī "Mini" likteni markas entuziastu domas dalās. Vieni uzskata, ka tas esošajā veidolā būtu jāizstāda kādā muzejā, jo tā ir daļa no "Mini" vēstures, bet otri – šis automobilis ir pilnībā jārestaurē agrākajā izskatā. Kādi ir šīs lotes pircēja nolūki, nav zināms.

Atgādinām, ka šobrīd Longbridžas rūpnīca pieder Ķīnas autoražotājam "SAIC Motor", kurš to iegādājās līdz ar "MG Rover" kompāniju. Automobiļu pilna cikla ražošana šeit nenotiek jau kopš 2005. gada. Savulaik, pagājušā gadsimta 60. gados, šī bija pasaulē vislielākā auto rūpnīca, kurā tiek nodarbināti aptuveni 250 tūkstoši cilvēku. Tuvākajā nākotnē ķīnieši plāno atjaunot "MG" automobiļu ražošanu Longbridžā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!