Foto: Shutterstock
Oktobrī ir sasniegts jauns krituma rekords, un jaunu vieglo pasažieru auto reģistrācijas samazinājušās par 21% pret pērnā gada oktobri. To nedaudz kompensē pieaugums vieglā kravas transporta segments, kas oktobrī uzrādījis 8% pieaugumu pret šo pašu mēnesi pērn. Tas kopumā nozīmē 17% kritumu vieglo auto segmentā (1300 pret 1078 vienībām). Tiesa, pavasara uzrāviens joprojām nodrošina 10% kopējo gada pieaugumu pret šo pašu gada periodu 2020. gadā, portālu "Delfi" informēja Auto asociācijā.

Līderu topā oktobris nav nesis būtiskas izmaiņas, joprojām ar 16,7% vadībā ir "Toyota", kurai seko "Volkswagen" un "Škoda" ar attiecīgi 11,7% un 11,3% tirgus. Tomēr visi līderi ir piedzīvojuši visai būtisku pārdošanas apjomu kritumu, savukārt sekotāji būtiski to palielinājuši. Piemēram "Hyundai" sasniedzis 118% pieaugumu pret pagājušā gada oktobri.

"Hyundai" panākumos nopelns ir arī tā jaunajam elektroauto "Ioniq 5", kas ar deviņām vienībām ir oktobra populārākais jaunais elektroauto. Tam seko "Mazda", "Nissan" un "Škoda" – katra ar piecām vienībām.

Kopumā elektroauto sastāda 3,9% no jauno auto apjoma. Turklāt, ja nodala "premium" auto segmentu, tad tajā elektroauto sastāda jau 12,6% no kopējā jauno auto skaita. Lai arī absolūtajos skaitļos elektroauto skaits joprojām ir niecīgs, taču tas gūst arvien lielāku popularitāti, un šogad kopumā ir pārdots par 41,15% jaunu elektroauto vairāk, kā šajā pašā periodā pērn (343 pret 243).

Nedaudz nokrities ir lietotu elektroauto imports. Oktobrī ievesti 43 lietoti elektroauto, taču joprojām līderis strap tiem ir "BMW i3" ar 18 vienībām. Tam seko "Tesla" un "Nissan Leaf" ar attiecīgi 13 un 6 vienībām. Arī lietoto elektroauto tirgus gada griezumā aug strauji, un šogad pārdotās 457 vienības ir par 129,65% vairāk, kā šajā pašā periodā 2020. gadā.

Tikmēr visai strauji aug lietoto auto imports. Oktobrī tas pieaudzis par 11,5% pret šo pašu mēnesi gadu iepriekš. Kopumā šajā gada periodā lietoto auto importa pieaugums sasniedz 21,1%. Šogad importēto lietoto auto vidējais vecums ir 11,66 gadi, kas ir gandrīz par gadu jaunāki, kā gadu iepriekš (12,47 gadi), kas varētu būt skaidrojams ar jaunu un mazlietotu auto deficītu Latvijas tirgū, jo veicina mazlietota auto importu.

"Šogad importētā lieto auto parka vidējais vecums ir 11,66 gadi. Lai arī tas ir jaunāks, kā šobrīd Latvijas vidējais, tas joprojām mūs katru mēnesi attālina no nospraustajiem klimata mērķiem. Tādēļ aicinu valdību nekavēties ar nodokļu politikas piemērošanu klimata politikai, kas veicinātu cilvēkus izvēlēties arī videi saudzīgākus lietotos auto," komentē Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

Nedaudz pierimis arī pieaugums kravas transporta segmentā, oktobrī uzrādot vien 1% pieaugumu. Nemainīgais pieaugums jau 13 mēnešu garumā ir nodrošinājis 2021. gada kopējo pieaugumu par 123%.

Noslēdzoties reģionālo pārvadātāju iepirktajām piegādēm, norimis ir jaunu autobusu tirgus. Oktobrī reģistrēti vien trīs jauni autobusi. Lai arī oktobrī kritums sastāda dramatiskus 72%, kopumā šī gada periodā pieaugums ir 288%.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!