Foto: Publicitātes foto

Iedzīvotāji izvēlas iegādāties jaunu automašīnu vidēji 22 000 eiro vērtībā, liecina "Swedbank" dati. Visbiežāk spēkrats tiek iegādāts operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem, par to mēnesī attiecīgi maksājot ap 207 eiro. Visbiežāk jaunu auto iegādājas iedzīvotāji 31 līdz 45 gadu vecumā, kuri dzīvo Rīgā vai Pierīgā un kuru vidējie ienākumi pārsniedz 1000 eiro mēnesī, liecina "Swedbank" apkopotie dati.

Ekonomikas augšupeja atspoguļojas ne tikai lielveikalu pārpildītajās stāvvietās, bet arī Latvijas iedzīvotāju auto parkā. Tā pērn jauno automašīnu līzinga tirgus audzis par teju 16%, salīdzinot ar 2017. gadu. Turklāt savu globālo uzvaras gājienu arī Latvijā turpina dažādu marku pilsētas apvidus auto, liecina "Swedbank" apkopotie dati.

Gandrīz katrs otrais līzingā iegādātais auto bijis tieši šīs apvidnieks. Taču būtiskākais – pērn jauno auto iegādes darījumos "Toyota" pārspējusi ilggadējo līderi "Nissan" un kļuvusi par vispirktāko auto zīmolu. Starp 2018. gadā 10 pirktākajiem auto bija trīs "Toyota" modeļi – "RAV4", "C-HR" un "Auris".

"Pēdējo gadu laikā tirgū vērojams aizvien lielāks pieprasījums pēc jauniem auto. Kā rāda mūsu dati, kopumā katra otrā automašīna līzingā tiek pirkta no salona jeb pilnīgi jauna. Iegādāties jaunu auto iedzīvotājus galvenokārt mudina pārliecība par tā tehnisko stāvokli un auto garantijas laiks," stāsta Kaspars Sausais, "Swedbank" privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs.

"Arī jaunā kārtība, kādā tiek aprēķināts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis, liek iedzīvotājiem vēl vairāk pievērst uzmanību ne tikai auto iegādes cenai, bet arī uzturēšanas izmaksām. Līdz ar to nereti jauna ekonomiskās klases segmenta auto iegāde ir racionālāka, nekā lietotas automašīnas iegāde," norāda Sausais.

"Pērn, aptaujājot autovadītājus, kopumā 51% norādīja, ka rūpīgāk iepazīsies ar automašīnas tehniskajiem parametriem un izvēlēsies ekspluatācijā lētāku modeli. Ņemot vērā šīs tendences, arī šogad prognozējam pieprasījuma pieaugumu tieši jauno auto segmentā," paredz "Swedbank" pārstāvis.

Populārākie līzingā iegādātie auto 2018. gadā ir "Nissan Qashqai", "VW Tiguan", "Toyota RAV4", "KIA Sportage", "Toyota C-HR", "Volkswagen Golf", "Nissan Juke", "Nissan X-Trail", "Hyundai i30", "Škoda Karoq" un "Toyota Auris".

Zīmīgi, ka jaunajos auto līzinga klientu vidū tiek dota priekšroka ar benzīnu darbināmiem spēkratiem, kur divi no trīs auto ir tieši benzīna auto. Bet interesanti, ka lietotajiem auto tendence ir pretēja – šajā segmentā dominē dīzeļdzinēji, kuri aizņem 75% lielu daļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!