Foto: Publicitātes foto
Kā ikdienas braucienos tērēt pēc iespējas mazāk degvielas vai elektrības? Šo jautājumu sev uzdod daudzi, jo īpaši laikā, kad pieaug energoresursu cenas. Tomēr patēriņa optimizācija elektroauto īpašniekiem ir svarīga arī cita iemesla dēļ – jo efektīvāk konstruēta ir automašīna, jo vairāk kilometru var nobraukt ar vienu uzlādi.

Lai radītu maksimāli efektīvus elektroauto, ražotāji idejas smeļas ne tikai elektromotoru, akumulatoru un citu energosistēmas elementu tehnoloģijās. Pamats veiktspējas palielināšanai tiek ielikts jau ar pirmajām jauno modeļu skicēm, kuras iezīmē, kāda būs nākotnes automobiļa forma. Tieši šī virsbūves forma arī ir viens no veidiem, kā padarīt elektromobili efektīvāku. Jo aerodinamiskāka ir virsbūve, respektīvi – jo zemāks gaisa pretestības koeficients, jo mazāk enerģijas nepieciešams paātrinājumam un lielāku attālumu var noripot ar inerci bez apstāšanās.

Tāpēc nav nekā pārsteidzoša, ka zemākais gaisa pretestības koeficients starp sērijveida modeļiem pašlaik ir elektromobiļiem. Ar labu aerodinamiku izceļas arī "Tesla" modeļi, "Toyota Prius" un tādi auto kā "Mazda3", "Honda Insight" un "Kia Optima Hybrid". Visiespaidīgākais rādītājs ir "Mercedes-Benz" modelim "EQS" – tikai 0,20. Tomēr greznajam vācu limuzīnam drīz uzradīsies kompānija, jo tuvākajā laikā ielās izbrauks plašākam pircēju lokam paredzētais "Hyundai Ioniq 6". Tas izceļas ar iespaidīgu aerodinamiku – tā gaisa pretestības koeficients ir tikai 0,21. Taču visaerodinamiskāko mašīnu sola prezentēt uzņēmums "Lightyear", kura mērķis ir radīt elektroauto ar gaisa pretestības koeficientu 0,175. Šāds rādītājs pārspētu pat vienu no elektroauto pionieriem – leģendāro "GM EV1", kura koeficients ir 0,195.

Elektroauto specifika

Skaidrojot, kāpēc elektromobiļiem parasti ir labāka aerodinamika

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!