Foto: Publicitātes foto
Sekojot tirgus pieprasījumam un jaunākajām tendencēm degvielas tirgū, inovatīvu auto tehnoloģiju ieviesējs un ražotājs "Autonams" kopīgi ar vadošajiem auto industrijas pārstāvjiem – "Inchcape", "Latvija Statoil", "Sixt Leasing", CSDD un banku "Swedbank" – uzsāk autogāzes popularizēšanas un atbalsta kampaņu "Maini degvielu. Maini vidi", kuras ietvaros aicinās autovadītājus izmantot alternatīvo degvielas veidu autogāzi, piedāvājot jaunus risinājumus.

Ir aprēķināts, ka, izmantojot jaunākās paaudzes autogāzes iekārtas, izdevumus par degvielu iespējams samazināt uz pusi, un uzstādīšanas izmaksas atpelnīt aptuveni pusgada laikā.

Pakāpeniski pieaugot naftas un naftas produktu cenām, mainās pircēju pieprasījums un degvielas patēriņa tendences. Autovadītāji meklē ekonomiski izdevīgākus un videi draudzīgākus degvielas veidus. Notiek ne tikai autoparku "dīzelizācija", bet strauju popularitāti iemanto arī autogāze. Pēc CSDD datiem, pēdējā gadā divkāršojies mēneša laikā ar autogāzi aprīkoto automašīnu skaits, šā gada oktobrī pārsniedzot 600 mēnesī uzstādīto iekārtu skaitu.

Autogāze šobrīd ir izdevīgākais "alternatīvās degvielas" veids. Braukšanas izdevumus tas samazina līdz pat 60%, bet vidēji aktīvs autobraucējs, mēnesī nobraucot aptuveni 2000 km, autogāzes uzstādīšanas izmaksas var atpelnīt jau pusgada laikā.

"Gāze ir viens no alternatīvajiem degvielas veidiem, kurš ir lētāks par benzīnu un kura popularitātes pieaugums ir tieši proporcionāls citu degvielas veidu cenu kāpumam. Otrkārt, gāze ir zaļāks degvielas veids, radot par vismaz 20% mazāk CO2 izmešu. Šo iemeslu dēļ pēdējā laikā automobiļu aprīkošana ar gāzes iekārtām ir kļuvusi aizvien populārāka – gāzes auto pieaugums gada laikā ir vairāk nekā divas ar pusi reizes," skaidro CSDD Tehniskās kontroles un sertifikācijas inspekcijas vadītājs Jānis Liepiņš, kura pārraudzībā esošā institūcija veic autogāzes iekārtu kvalitātes un drošības kontroli gan pie uzstādīšanas, gan ekspluatācijas laikā, veicot ikgadējo transportlīdzekļu tehnisko apskati.

"Sekojot līdzi jaunākajām tendencēm, kas šobrīd pastāv degvielas tirgū, kopīgi ar partneriem esam pārliecinājušies, ka autogāze kā ilgtspējīgs resurss ir šodienas un nākotnes auto tehnoloģija. Ņemot vērā arvien pieaugošo pieprasījumu pēc autogāzes, saredzējām nepieciešamību radīt jaunus atbalsta mehānismus un risinājumus, kas pāriešanu uz autogāzi un tās lietošanu padarīs vēl izdevīgāku, drošāku un videi draudzīgāku nekā līdz šim," uzsver "Autonams" valdes loceklis Edvīns Panders.

Paredzams, ka kampaņas veiksmīga norise ilgtermiņā varētu sekmēt Latvijas pietuvošanos "Eiropa 2020" stratēģijai, kura paredz CO2 emisiju samazināšanos par 20% līdz 2020. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!