Foto: Publicitātes foto
Lai gan pēc leģendārā "XM" modeļa slavas laikiem "Citroën" zīmols autopreses virsrakstos parādījās retāk, Rietumeiropā franču zīmols saglabā nemainīgu aktualitāti. Piemēram, Lielbritānijas populārāko auto apskatu portālu lasītāju aptaujās modeļi "C3 Aircross" un "C5 Aircross" pastāvīgi tiek uzslavēti par to praktiskumu, plašo salonu un komfortu.

Arī pārdošanas rādītāji runā paši par sevi: triju gadu laikā kopš debijas no autosaloniem pie pircējiem devušies vairāk nekā 300 tūkstoši "C3 Aircross" un vairāk nekā 200 tūkstoši "C5 Aircross".

Populārais britu autopircēju portāls "Carbuyer" izmēģināja jauno "Citroën C4", kas drīzumā parādīsies arī Latvijā, un tam piešķīra 4,1 zvaigžņu vērtējumu no 5 iespējamajām, apskatu noslēdzot ar vērtējumu "komfortabls, moderns ģimenes hečbeks ar stilīgu izskatu".

"Carbuyer" redaktori atzīmēja, ka kompakto automašīnu klasē, kur franču automašīna konkurē ar smagsvariem "Ford Focus" un "Volkswagen Golf", "C4" bija jāizceļas, un tas ir izdevies. Kamēr lielākā daļa kompakto modeļu cenšas piesaistīt ar sportisku uzvedību, "C4" dodas pretējā virzienā un šajos stresa pilnajos laikos savā personā piedāvā klases relaksējošāko automobili.

Turklāt jaunā modeļa veidotāji ir spēruši gudru soli, "C4" apveltot ar neliela SUV izskatu un tā klīrensu palielinot līdz 15,6 cm, tādējādi pievēršot arī tās auditorijas uzmanību, kuru interesē vispopulārākais segments – kompaktie SUV. Papildus tam novatoriskā balstiekārta un garais aprīkojuma saraksts tradicionāli padara "C4" par vienu no ērtākajiem spēkratiem kompaktklasē.

Galvenās jaunā modeļa priekšrocības ir komforts, bagātīgais aprīkojums un iespēja izvēlēties pilnībā elektrisku "C4" versiju. "Carbuyer" gan uzsvēra, ka modelis nav pieejams ar vieglā hibrīda tehnoloģiju, taču, no otras puses, modeļa degvielas patēriņa un emisijas rādītāji ir vieni no labākajiem klasē, un tas nozīmē, ka franču inženieri ir spējuši optimizēt tradicionālos benzīna un dīzeļa dzinējus, iztiekot bez papildu sistēmas, kas palielinātu automobiļa svaru.

Vietējie auto tirgus speciālisti ir vienisprātis, ka "Citroën" ir pelnījis lielāku autovadītāju uzmanību, jo markas piedāvātie modeļi nav sliktāki par konkurentiem un dažkārt tos pat pārspēj ar īpašiem tehniskajiem un dizaina risinājumiem, kā arī cenu politiku.

Tomēr pat laba produkta gadījumā izdošanos konkurences cīņā nosaka daudzas citas detaļas, piemēram, reklāma un mārketinga stratēģija.

Auto tirdzniecības nozares eksperts Kristaps Bērziņš iesaka nepaļauties tikai uz presē izlasāmo informāciju vai pazīstamu cilvēku ieteikumiem. Pēc speciālista domām, izvēloties jaunu auto, ieteicams izmēģināt pēc iespējas vairāk dažādu modeļu un tādā veidā atrast sev tīkamāko.

"Mana pieredze liecina, ka pēc izmēģināšanas viedoklis par auto var būtiski mainīties – gan uz vienu, gan uz otru pusi. Piedevām populārākajās klasēs konkurence šobrīd ir sasniegusi tādu līmeni, ka jebkurai izvēlei būs savi plusi un mīnusi. Tāpēc, lai saprastu un sajustu, ko piedāvā modelis, nepieciešami nepastarpināti iespaidi, ko var iegūt, tikai to pašam izmēģinot," saka Bērziņš.

Pēc eksperta domām, populārākajiem "Citroën" modeļiem "C3 Aircross" un "C5 Aircross", ģimenes automašīnām ar modernām tehnoloģijām, piemīt viss nepieciešamais, lai sekmīgi konkurētu Latvijā populārajos segmentos.

"Es tos redzu kā piemērotus ģimenei, kas dzīvo pilsētā un dažkārt izbrauc uz laukiem vai citu pilsētu. Liela daļa Latvijā pārdoto automašīnu ir SUV, un vidējais budžets ir 25-35 tūkstoši eiro. Abi "Citroën" modeļi ietilpst šajā cenu diapazonā, un tas ir vēl viens arguments tos izskatīt kā iespējamo pirkumu," uzskata speciālists.

Žurnāla "Profi Latvija" redaktors un ilggadējs Latvijas Gada auto balvas žūrijas loceklis Guntars Pulss atgādina, ka franču ražotāja zīmolam ir harizmātiska vēsture, kas galvenokārt saistās ar unikāliem tehniskajiem risinājumiem un dizainu, un tas ir aktuāli arī tagad.

""Citroën" piemīt īpašas iezīmes. Gandrīz visi auto ir apveltīti ar oriģinālu dizainu eksterjerā un interjerā, bet lielākos modeļus raksturo augsts komforta līmenis. Tas izpaužas gan savdabīgajos sēdekļos, gan gaitas īpašībās, ko nodrošina amortizācija ar hidrauliskajiem buferiem. Piemēram, "C5 Aircross" patiešām izceļas ar savu līgano gaitu, un vienlaikus modelis pārsteidza ar spējām vieglā bezceļā. "Citroën" iet savu ceļu," atzīmē Latvijas Gada auto žūrijas dalībnieks.

Pulsa ieskatā mūsdienu saasinātās konkurences kontekstā katram ražotāja solim jābūt ļoti pārdomātam, un automašīnām ir jāspēj atbilst aktuālajai modei, bet vienlaikus jāveido arī ilgtermiņa tēls.

"Ņemot vērā līdzšinējo darbību, "Citroën" ir izredzes nodrošināt konkurētspējīgus un ekskluzīvus modeļus augošajā elektromobiļu tirgū, kur jau dominē jauni kritēriji un darbojas jauna veida pircēji," prognozē Pulss.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!