Klasiskās 'Ņivas' dizainers kritizē jauno: te acīmredzami nav strādājuši profesionāļi
Foto: Publicitātes foto / Delfi kolāža

Klasisko "Ņiva" automobiļu – "VAZ-2121" jeb "Lada 4x4" un "VAZ-2123" jeb "Chevrolet Niva" – dizainers Valērijs Semuškins kritiski izteicies par jauno "Lada Niva Travel" apvidus automobili, kas ir vizuāli modernizētā "Chevrolet Niva" (tagad "Lada") versija. Ar savām pārdomām 80 gadus vecais Semuškins, kurš savulaik bija "AvtoVAZ" galvenais dizainers, padalījies 10 minūšu videosižetā "YouTube" platformā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pēc Semuškina domām, radikālās izmaiņas jau no 1998. gada ražošanā esošajā "Chevrolet Niva" jeb "VAZ-2123", ir neizdevušās. "Pārsteidzoši, bet man šķiet, ka šeit nav strādājuši profesionāļi," paziņojis ilggadējais "AvtoVAZ" dizainers, kurš kritizē modernizētā apvidus automobiļa pārāk masīvo virsbūves priekšdaļu, kas "neiet kopā" ar sānu dizainu un virsbūves kopējām proporcijām, kā arī pārāk dziļas rievas priekšējos spārnos.

Kā norāda rūdītais "AvtoVAZ" dizainers, automobilim ir pārāk daudz lauztu līniju, kā arī iedobes, no kurām pēc katra brauciena būs jākasa laukā dubļi. Pēc Semuškina domām, aizmugurējie vertikālie "Lada Niva Travel" lukturi ar diožu elementiem vienkārši pazūd lielajā dizaina elementu kopumā, kā arī tikai daļēji virsbūves tonī nokrāsotais priekšējais buferis neizskatoties labi.

Riteņu arku uzlikas jaunajam modelim klasiskā "Lada Niva" dizainerim atgādinot "ne visai kvalitatīvu 90. gadu tūningu". Vienīgais jaunievedums, ko Semuškins atzinīgi novērtējis, ir priekšējo lukturu forma.

Kopumā viņu sarūgtinot, ka jau no 1998. gada ražošanā esošajam automobilim modernizācija skārusi tikai ārējo dizainu, jo "tehniski novecojušais automobilis cieš no pārliekām vibrācijām un trokšņa salonā".

"Lada Niva Travel" ražošanā nonāca aizvadītā gada beigās. Tas ir jau pazīstamais līdzšinējā "AvtoVAZ" un "General Motors" kopuzņēmuma "GM-AvtoVAZ" ražotais "Chevrolet Niva" modelis, kas tagad pilnībā nonācis "Lada" paspārnē un ieguvis atsvaidzinātu dizainu. Automobilis ir aprīkots ar 80 zirgspēku jaudīgu 1,7 litru benzīna dzinēju, piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu un pastāvīgo pilnpiedziņu. Krievijā "Lada Niva Travel" maksā no 748 tūkstošiem rubļu (8108 eiro).

Atgādinām, ka līdz ar "GM-AvtoVAZ" kopuzņēmuma izveidi 2001. gadā "Niva" preču zīme nonāca tā rīcībā. Šī iemesla dēļ klasiskās, 1977. gadā debitējušās "ņivas" "AvtoVAZ" tirgoja ar "Lada 4x4" nosaukumu (tagad – "Lada Niva Legend"), kuras "AvtoVAZ" sola ražot vēl līdz 2026. gadam, kad šim modelim apritēs 49 gadi.

Savukārt šādi izskatījās klasiskais "VAZ-2123" jeb "Chevrolet Niva", ko ražoja līdz 2019. gadam:

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

AvtoVAZ Chevrolet General Motors VAZ
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form