Foto: Shutterstock

Krievijas kompānijas, kas ietilpst "Autoservisu apvienībā", plāno vērsties pie Krievijas valdības ar lūgumu atbalstīt importa automobiļu deficīta detaļu vietējo ražošanu bez licences. Tāpat jauno auto dīlercentri vēlas legalizēt tehnisko agregātu remontu ar autokapsētās iegūtām detaļām, kā arī likt ārvalstu autoražotājiem dalīties tehniskajā dokumentācijā ar neatkarīgajiem servisa centriem.

Šobrīd auto īpašniekiem servisi piedāvā nesen iegādātos automobiļus remontēt ar autokapsētās iegūtām detaļām. Lai izvairītos no masveida tiesāšanās ar klientiem par "neatbilstošu" vai nekvalitatīvu servisu, dīlercentri aicina šādu remonta metodi legalizēt valstiskā līmenī.

Pēc iniciatīvas autoru ieceres, ārvalstu kompānijām būs jāsniedz Krievijas uzņēmumiem un servisiem visa tehniskā informācija par automobiļiem, kas tika realizēti Krievijas tirgū. Šādi dati ļautu speciālistiem organizēt deficīta detaļu ražošanu, kā arī sniegtu iespēju atjaunot bojājumus ar izjauktu automobiļu detaļām.

Pēc "Autoservisu apvienības" priekšsēdētāja Aleksandra Pahomova vārdiem, ja tamlīdzīga iniciatīva tiktu pieņemta vēl pirms 15 gadiem, tad šodien Krievijas uzņēmumi spētu ražot nepieciešamās detaļas paši, līdzīgi kā Ķīnā, neciešot no ārvalstu piegādes pārtraukumiem.

Šobrīd automobiļu komponenšu ražošana Krievijā ārvalstu automobiļiem ir vēl sākuma stadijā. Ārvalstu kompānijas nebija ieinteresētas savu modeļu detaļas ražot Krievijā, bet gan organizēt to importu un vietējo komplektāciju. Autoservisi norāda, ka īpaši nepieciešams uz vietas ražot balstiekārtas, motoru, transmisijas un bremžu sistēmas elementus.

Tomēr Krievijai noteikto ārvalstu sankciju dēļ pēc iebrukuma Ukrainā un ārzemju kompāniju aiziešanas no Krievijas tirgus neatrisināts jautājums ir sadarbība ar ārvalstu kompānijām intelektuālā īpašuma jomā.

Jau marta beigās, mēnesi pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, vietējie dīlercentri, īpaši "Škoda", "Mazda", "Mercedes-Benz", BMW un "Volkswagen" markām, saskārās ar oriģinālo komplektējošo detaļu un apkopēm nepieciešamo detaļu trūkumu.

Drīz pēc ārvalstu noteiktajām sankcijām Krievijā auto īpašnieki steidza saviem automobiļiem vairumā iepirkt biežāk maināmās detaļas – gaisa un motora eļļas filtrus, bremžu uzlikas, kā arī motora un transmisijas eļļas.

Jau vēstījām, ka Krievijā martā pārdotas vien 55 129 jaunas automašīnas, kas ir par 63% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. Tikpat būtiski kritusies arī lielākā vietējā autoražotāja "AvtoVAZ" realizācija, jo trūkst Vācijas "Bosch" piegādāto elektronisko vadības bloku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!