LAMB par autostāvvietām ar laika ierobežojumu
Foto: PantherMedia/Scanpix

Gandrīz katrs autovadītājs būs pamanījis, ka Rīgā un citās Latvijas pilsētās arvien vairāk parādās stāvvietas ar laika ierobežojumu, tomēr ne visi zina, ka nepietiek ar zīmē norādītā stāvēšanas laika ievērošanu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ceļu satiksmes noteikumu 307.17. punkts nosaka, ka vadītājam, kurš novietojis automobili ar šīm zīmēm apzīmētajā stāvvietā, automobiļa salonā pie priekšējā stikla jānovieto informācija, kad transporta līdzeklis novietots stāvvietā. Tātad jānovieto rūpnieciski ražots laika pulkstenis vai vismaz jānoplēš kāds avīzes stūrītis un jāuzraksta laiks, kad tiek atstāta mašīna un jādodas prom, neaizmirstot laicīgi atgriezties. Ja minētā manipulācija netiks veikta, tad autovadītājam var nākties šķirties no 20 latiem sodam. Nelīdzēs skaidrojums, ka mašīna pamesta tikai uz piecām minūtēm – nav papīrīša ar laiku, būs jāmaksā sods!

Ir atbalstāma stāvvietu ar laika ierobežojumiem izplatība Rīgā pie iestādēm, organizācijām, tirdzniecības centriem un citām iedzīvotāju bieži apmeklētām ēkām. Autovadītājiem ir pazīstama nepieciešamība uz neilgu laiku apmeklēt kādu banku vai veikalu, bet to priekšā uz visu dienu novietotas automašīnas!

Diemžēl gandrīz katrai atbalstāmai iniciatīvai ir sava ēnas puse. Aptaujājot Latvijas Automoto biedrības (LAMB) biedrus un citus autovadītājus, noskaidrojām, ka tik tiešām ne tuvu visi zina par nepieciešamību atstāt salonā aiz priekšējā stikla laika norādi. Var jau augstprātīgi teikt "paši vainīgi", tomēr, pēc LAMB un daudzu autovadītāju domām, ceļu satiksmes stiprināšana ir meklējama sadarbībā starp tiem, kas noteikumus izstrādā un pieņem un tiem, kam tie jāizpilda.

Ja reiz gan publiskajā telpā, gan ikdienas sarunās noskaidrotā informācija liecina, ka autovadītāju zināšanas par kādu jautājumu nav pietiekamas, tad svarīgi būtu veicināt šī zināšanu roba ātrāku aizpildīšanu, nevis priecāties par iespēju iekasēt pēc iespējas lielāku soda naudu apjomu. Īstenojam taču dažādas informatīvas satiksmes drošības akcijas, lai gan kāds birokrāts varētu jautāt, kam tas vajadzīgs, jo satiksmes noteikumos jau ir pateikts, kas ir un nav atļauts.

Autovadītāji ir sabiedrības aktīvākā daļa, kas maksā nodokļus un balsta valsts ekonomiku, tādēļ loģiska būtu aktīvāka Rīgas domes un citu atbildīgu institūciju informatīva pretimnākšana neskaidros jautājumos, jo mērķis nav palielināt sodos iekasēto naudu, bet panākt reālus uzlabojumus.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form