Foto: Publicitātes foto

BMW jau 15. gadu pēc kārtas noturējis līderpozīciju jauno automašīnu "premium" segmentā. 2021. gadā Latvijā tika piereģistrēti 582 jauni BMW automobiļi, kas ir jauns rekords un kas ļāvis ievērojami palielināt tirgus daļu.

BMW ir pārdotākais "premium" auto zīmols Latvijā jau kopš 2007. gada, un pagājušā gadā tika sasniegti jauni pārdošanas rekordi. Ja pirms pandēmijas 2019. gadā Latvijas klientus sasniedza 509 jauni BMW, tad 2020. gadā bija vērojams kritums līdz 432 vienībām. Jāatzīmē gan, ka kopējais tirgus kritums 2020. gadā bija 26%, kamēr BMW gadījumā tas bija vien 15%. Pagājušajā gadā BMW Latvijā izdevās ne vien atgriezties pirms pandēmijas līmenī, bet gan to ievērojami pārsniegt, piereģistrējot 582 jaunus spēkratus.

Šāds rezultāts BMW ļāva pacelties līdz septītajam pārdotākajam pasažieru auto ražotājam Latvijā, vienlaikus ievērojami palielinot arī savu pārsvaru "premium" segmentā. Ja 2019. un 2020. gadā BMW "premium" segmenta tirgus daļa bija nedaudz zem 30%, tad 2021. gadā tā palielinājās līdz ievērojamiem 36,7%. Ja visa "premium" segmenta izaugsme pagājušajā gadā bija 6%, tad BMW izaugsme pret 2020. gadu bija iespaidīgi 35%.

"Premium" segmenta līderpozīcijas savās attiecīgajās klasēs ieguva BMW 1. sērija (kompaktā), BMW 3. sērija (vidējā), BMW 5. sērija (lielā) un "BMW X5" (vidējā apvidus). Jāatzīmē, ka "BMW X5" bija pārliecinošs līderis ne vien starp "premium" modeļiem, bet pilnīgi visā šajā klasē. Tādējādi katrs piektais jaunais vidējās apvidus klases auto Latvijā 2021. gadā bija "BMW X5".

Pēc Auto asociācijas klasifikatora kompakto apvidus auto klase aptver ļoti plašu modeļu klāstu, tomēr arī šeit BMW ar "X1", "X2", "X3", "X4", "iX3" un "iX" modeļiem izdevies izcīnīt līderpozīciju "premium" segmentā.

Latvijas ielās šogad nonākuši arī sportiskie un ekskluzīvie BMW "M" sērijas spēkrati – pilnīgi jaunie "M4" un "M5". Tāpat jāuzsver nezūdošā "BMW i3" popularitāte lietoto automobiļu tirgū – pirmā BMW elektroauto skaits uz Latvijas ceļiem nu jau pārsniedz 400 automašīnu atzīmi, padarot to par pārliecinoši populārāko elektroauto Latvijā.

BMW oficiālā pārstāvja "Inchcape BMW" direktors Dmitrijs Zeļeņins ieskicē BMW un elektroauto tuvāko nākotni: "Elektroauto nozīme BMW modeļu gammā iegūs arvien lielāku nozīmi. Šobrīd piedāvājumā ir jau trīs elektriski modeļi – "i3", "iX3" un "iX". Tiem šogad pievienosies vēl trīs pilnīgi elektriski spēkrati – "i4", "i7" un "X1" elektriskā versija. 2023. gadā BMW grupas zīmoliem (BMW, "Mini" un "Rolls-Royce") jau būs 25 pilnībā elektriski modeļi."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!