Foto: Publicitātes foto

Otrās paaudzes "Kia Niro" debitējis Baltijas valstīs. Jaunais "Niro" pieejams trīs elektrificētās versijās: ar hibrīda elektrisko (HEV), "plug-in" hibrīda (PHEV) un pilnībā elektrisko (EV) piedziņu.

Izmēru ziņā "Kia Niro" joprojām ir kompakts auto, taču nedaudz lielāks kā tā priekšgājējs. Garenbāze ir palielināta līdz 2720 mm, kopējais garums – līdz 4420 mm, bet bagāžas nodalījums aiz aizmugurējiem sēdekļiem palielināts līdz 451 litram. "Niro" klīrenss ir 16 cm, un pilsētā tas ļauj itin viegli tikt galā visdažādākajās situācijās.

Jaunajā "Kia Niro" ir iestrādātas arī daudzas uzlabotas tehnoloģijas – no pielāgojamiem auto iestatījumiem, izmantojot priekšējā paneļa informācijas un izklaides sistēmu, līdz bagātīgam aktīvās drošības aprīkojumam.

Simtprocentīgi elektriskajam "Niro EV" ir tāda pati iebūvētā elektroapgādes funkcija, kāda ir "Kia EV6", un tas ļauj automobilim pieslēgt dažādus ārējos patērētājus.

Visām "Niro" versijām tiek uzstādīta viedā kruīzkontrole ar "Stop&Go" funkciju un uz navigācijas datiem balstītu braukšanu pagriezienos. Pirmo reizi "Niro EV" papildaprīkojumā ir "Highway Driving Assist II", kurā ir integrēta joslas maiņas palīgsistēma, frontālās sadursmes novēršanas funkcija ar joslu maiņu un viedā kruīzkontrole ar mašīnmācīšanos.

"Niro" durvis vadītājs var atslēgt ar jauno "Digital Key 2.0", kas atvieglo ne tikai atvēršanu, bet arī iedarbināšanu, izmantojot "iPhone", "Apple Watch" vai "Samsung Galaxy" viedtālruni. Koplietot digitālo atslēgu ir tikpat vienkārši kā aizsūtīt īsziņu. Bezvadu jeb "Over-The-Air" (OTA) sistēma nodrošina, ka kartes, kā arī informācijas un izklaides sistēma tiek atjaunināta automātiski.

Visas "Kia Niro" modifikācijas ir ar priekšējo riteņu piedziņu. Savukārt sešpakāpju divu sajūgu automātiskā pārnesumkārba ir HEV un PHEV versiju standarta aprīkojumā.

"Niro HEV" ir 1,6 litru četru cilindru dzinējs, kas savienots ar 42 kW elektromotoru, kurš nodrošina 141 ZS kopējo maksimālo jaudu un 265 Nm griezes momentu. "Niro HEV" vidējais degvielas patēriņš, pēc ražotāja datiem, ir 4,4-4,7 l/100 km.

Savukārt "Niro PHEV" apvieno 1,6 litru dzinēju ar 62 kW elektromotoru, kas dod 180 ZS sistēmas kopējo jaudu un 265 Nm griezes momentu. Uzstādīto 11,1 kWh litija jonu polimēru akumulatoru var uzlādēt mazāk nekā trīs stundās. Ja auto ir aprīkots ar 16 collu riteņiem, pilnībā uzlādēts "Niro PHEV" elektriskā režīmā var nobraukt 53 kilometrus. Ja salīdzina ar iepriekšējo modeli, tas ir uzlabojums par 25 procentiem.

Pilnībā elektrisko "Niro EV" darbina 64,8 kWh akumulators un 150 kW (201 ZS) motors ar līdzstrāvas ātrās uzlādes iespēju standarta aprīkojumā. Ātrajam lādētājam pieslēgtu "Niro EV" no 10 līdz 80 procentiem var piepildīt mazāk nekā 45 minūtēs. Uzlādes maksimālā jauda ir 85 kW. Ar iebūvēto 11 kW lādētāju auto uzlādējas mazāk nekā septiņās stundās. Elektriskā sniedzamība ir 407 km, bet papildus uzstādāmais siltumsūknis un akumulatora sildītājs palīdz saglabāt sniedzamību arī zemā temperatūrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!