Aizvadītajā nedēļā "Moller Auto Rīga" salonā notika jaunā "Audi R8" superauto prezentācija "Vakariņās LED gaismās". Autosaloā eksponētais "Audi R8" bija versijā ar 5,2 litru V10, kas attīsta 540 zirgspēku jaudu. Automobiļa cena Latvijā ir no 160 800 eiro.


Jaunais "Audi R8" izgatavots uz kopīgas platformas ar "LamborghiniHuracan" modeli. Salīdzinājumā ar priekšteci tas kļuvis platāks un zemāks, bet tā kopgarums un riteņu garenbāze palikusi bez izmaiņām. Vairums platformas komponenšu izgatavotas no alumīnija, tāpat konstrukcijā pielietota arī oglekļa šķiedra.

"Audi R8" joprojām būs pilnpiedziņas automobilis, kas līdz 100 procentiem vilkmes vajadzības gadījumā var novadīt uz vienu riteņu asi. Tāpat spēkratam ir elektroniskās vadības balstiekārta "Magnetic Rider".

"Audi R8" bāzes versijā ieguvis 5,2 litru V10 atmsofērisko benzīna motoru, kas attīsta 540 zirgspēku jaudu. Šis pats spēka agregāts izmantots arī versijā "Plus", tomēr jau ar 610 ZS jaudu. Jaunajā superauto motors sajūgts tikai un vienīgi ar septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumkārbu "S-tronic".

No vietas līdz 100 km/h jaunais "Audi R8 Plus" paātrinās 3,2 sekundēs, bet līdz 200 km/h – 9,9 sekundēs. Superauto maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 330 km/h. Savukārt bāzes versijā ar 540 ZS līdz 100 km/h tas paātrinās 3,5 sekundēs un maksimāli sasniedz 323 km/h.

Tāpat "Audi R8" būs pieejams elektriskajā versijā "e-tron", kas ar pilnu uzlādi spēj nobraukt līdz 450 kilometru distanci. Salīdzīnājumā ar iepriekšējās paaudzes "e-tron" prototipu jaunais ir divkārt jaudīgāks – tas attīsta 462 ZS un 920 Nm, ļaujot no vietas līdz 100 km/h paātrināties 3,9 sekundēs (par 0,3 s ātrāk nekā priekštecis). Maksimālo braukšanas ātrums atkarībā no klienta izvēles ierobežojams pie 210 vai 250 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!