Foto: Publicitātes attēli

Spītējot 2020. gada izaicinošajiem notikumiem, "Škoda" Latvijā ir spējusi kāpināt savus pārdošanas apjomus, sasniedzot 1938 vienības un tādā veidā uzlabojot 2019. gada rezultātu par 8,5%. Turklāt "Škoda" pērn bijis iecienītākais zīmols privātpersonu vidū, kā arī Nr.1 zīmols starp jaunām vieglajām pasažieru automašīnām, atskaitot komercauto, kas reģistrēti kā vieglās pasažieru M1 kategorijas automašīnas.

Šāds pieaugums ļauj "Škoda" markai pakāpties uz otro vietu pārdotāko vieglo automobiļu topā un sasniegt vēl nebijuši tirgus daļu 14,3% apmērā, 2020. gadā palielinot to par 4,5 procentpunktiem.

"Škoda" markai 2020. gads bija īpašs, jo tika atzīmēta kompānijas 125 gadu jubileja. Tālajā 1895. gadā Vaclavs Laurins un Vaclavs Klements Čehijas pilsētā Mladā Boļeslavā aizsāka šo vēsturisko stāstu.

125. pastāvēšanas gads bija notikumiem bagāts – "Octavia" ceturtās paaudzes tirdzniecības uzsākšana, pilnīgi jaunā elektriskā krosovera "Enyaq iV" pasaules mēroga prezentācija, kā arī "Superb" un "Octavia" modeļu papildinājums ar no elektrotīkla uzlādējamām hibrīda iekārtām.

Latvijā gada pirmie mēneši iesākās ļoti daudzsološi, jaunais "Škoda Kamiq" tikko bija ieguvis "Latvijas Gada auto 2020" titulu, un klientu interese par šo modeli apstiprināja žūrijas vērtējumu. Februārī svinīgi tika atklāts otrs dīleris Rīgā – "Verte Auto", kas Austrumeiropā modernākais un mūsdienīgākais "Škoda" dīlera centrs. Ejot līdzi laikam, "Škoda" saviem klientiem sāka piedāvāt iespēju "uzbūvēt" savu sapņu automobili virtuālā konfiguratorā, kā arī iegādāties jaunu auto tiešsaistē, neizejot no mājām.

Pavasarī, kas ierasti jaunu automobiļu tirdzniecībā ir aktīvākais posms gadā, Latviju sasniedza epidēmija un tika izsludināts ārkārtas stāvoklis valstī. Šie notikumi ietekmēja praktiski visas nozares, tajā skaitā arī jaunu automobiļu tirdzniecību. Jau martā jaunu auto reģistrācijas samazinājās par 34% un aprīlī un maijā jau par 58% pret 2019. gadu.

Ierobežojumi un neziņa par nākotni pieņēmās spēkā, un tas ietekmēja gan uzņēmumu, gan privātpersonu plānus iegādāties lielākus pirkumus. Iestājoties vasarai un samazinoties ierobežojumiem, atgriezās pārliecība arī patērētāju vidū un jauno auto tirgus pakāpeniski atkopās, tomēr pilnībā atgūties nespēja. Epidemioloģiskās situācijas pasliktināšanās gada nogalē vēl vairāk ietekmēja rezultātus visām auto markām, un 2020. gadā Latvijā tika reģistrēti vien 13 522 jauni vieglie pasažieru automobiļi, kas veido 26% kritumu pret 2019. gada reģistrācijām.

"Škoda" realizācijā joprojām dominēja krosoveri "Kodiaq" (392 vienības), "Karoq" (254) un "Kamiq" (211), kas kopā veido 44% no piegādātā apjoma. Katra trešā "Škoda" automašīna, kas tiek reģistrēta Latvijā, ir "Octavia" (613). Ceturtais populārākais "Škoda" modelis ir "Scala" (203) un tai seko flagmanis "Superb" (158), aiz sevis atstājot mazās klases "Fabia" (105) un "Citigo" (2).

Māris Jansons, "Škoda" importētāja "Auto 100" vadītājs Latvijā: ""Škoda Latvija" sadarbībā ar ražotāju un dīleru centriem pavasarī veica operatīvas un nozīmīgas izmaiņas piedāvājuma struktūrā, lai ieinteresētu klientus un spētu nodrošināt dīleru centriem darbu. Tajā pašā laikā mūsu uzaicinājumam uz sadarbību šajā sarežģītajā situācijā atsaucās vairākas lielās līzinga kompānijas, nodrošinot tirgum atraktīvu piedāvājumu, tādā veidā minimāli tika ietekmēts dīleru darbinieku sastāvs, kas ir atslēga veiksmīgu ilgtermiņa attiecību veidošanā ar klientiem. Sadarbībā ar lielākajām auto finansēšanas kompānijām izveidojām ļoti konkurētspējīgus iegādes noteikumus tieši noliktavā esošajiem auto, kas ļāva kompensēt juridisko klientu aktivitātes mazināšanos un iegūt jaunus klientus privātajā sektorā, kas arī vainagojās ar panākumiem "Škoda" kļūstot par iecienītāko zīmolu starp privātpersonām Latvijā. Jaunā "Octavia" ieradās tieši pandēmijas pirmā viļņa augstākajā punktā, tomēr augstvērtīgais produkts un atraktīvais iepazīšanās piedāvājums ļāva mūsu svarīgākajam modelim spēcīgi ienākt tirgū, kas gada griezumā kopā ar "Scala" modeli aizņem trešdaļu no jauno kompaktklases auto tirgus".

"Otrs gada nozīmīgākais notikums bija jaunā pilnīgi elektriskā krosovera "Enyaq iV" pasaules mēroga prezentācija Prāgā, kas notika 1. septembrī," turpina Jansons. "Uz vispārējā elektroatomobiļu piedāvājumu fona šis modelis būs ļoti konkurētspējīgs. Ar nepacietību gaidām aprīli, kad "Enyaq iV" ieradīsies mūsu dīlercentros un būs pieejami testa braucieni, kā arī pirmie klienti saņems savus iepriekš pasūtītos auto. Jau šobrīd redzam, ka pēc esošās tirgus intereses 2021. gadā "Enyaq iV" būs ierobežota pieejamība, un automobiļu kvota, visticamāk, būs nepietiekama, lai apmierinātu visu klientu vēlmes tos iegūt savā īpašumā vai lietošanā," rezumē Jansons.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!