Foto: Publicitātes foto

Pirmdien un otrdien, 5. un 6. decembrī, "Land Rover" apvidus automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā "Inchcape BM Auto" sarūpējis iespēju ikvienam interesentam klātienē autosalonā Rīgā aplūkot jaunās paaudzes "Discovery" modeli, kas tirdzniecībā nonāks tikai nākamā gada martā.

Jaunais "Land Rover Discovery" tika prezentēts septembra beigās Parīzes autoizstādē. Septiņvietīgā apvidus automobiļa kopgarums ir 4,97 metri. Jaunā apvidnieka dizains būtiski atšķirsas no līdzšinējā modeļa. Tas ieturēts "Discovery Sport" modeļa un "Discovery Vision" prototipa stilā. Arī interjera konfigurācija ir līdzīga "Discovery Sport" modelim. Kā jau jaunākajiem "Land Rover" modeļiem, arī "Discovery" konstrukcijā ir plaši pielietots alumīnijs, kas ļāvis automobiļa svaru samazināt par 480 kilogramiem.

Automobiļa klīrenss ir 283 mm, bet maksimālais iegrimes dziļums ir 900 mm (palielinājums par 200 mm salīdzinājumā ar priekšteci). Īpaši izaicinošā apvidū, "All-Terrain Progress Control" sistēma var tikt ieprogrammēta tā, lai tā autonomi uztur piemērotu ātrumu, ko izvēlējies vadītājs. Šī tehnoloģija ļauj vadītājam koncentrēties tikai uz stūrēšanu, apbraucot šķēršļus, bez nepieciešamības novērsties uz akseleratora vai bremžu pedāļa izmantošanas, kā arī to iespējams izmantot no nekustīga stāvokļa, uzsākot braukt pa slidenu virsmu.

Limitētās "pirmā sērijas" modeļi, kas tiks saražoti 2400 vienību ierobežotā sērijā, tiks piegādāti visā pasaulē ar tādām ekskluzīvām detaļām, kā unikāliem gravējumiem alumīnija durvju un priekšējā paneļa apdarē, unikālām emblēmām, ekstravagantu krāsu paleti un plašu standartaprīkojumu.

Jaunais "Discovery" ir pirmais automobilis pasaulē ar "inteliģento" sēdekļu nolaišanas tehnoloģiju, kas ļauj autobraucējam pielāgot otrās un trešās rindas sēdekļus ar minimālu piepūli, izmantojot automobiļa aizmugurē, centrālajā skārienjutīgajā ekrānā izvietoto vadību vai pat ar viedtālruņa palīdzību, kas ir daļa no "InControl Touch Pro" aprīkojuma.

Inovatīvā funkcija ļauj automobiļa īpašniekiem pielāgot sēdekļus, pat atrodoties veikalā, stāvot rindā, lai samaksātu par kādu lielu iegādātu priekšmetu, tādējādi pārliecinoties, ka to būs iespējams ievietot automobilī. Savukārt "Auto Access Height" sistēma samazina automobiļa klīrensu par četriem centimetriem, atvieglojot pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu.

Visās trīs rindās sēdekļi ir pieejami ar apsildi – savukārt pirmajā un otrajā ar apsildi un ventilāciju – bet vadītāja un priekšējā pasažiera sēdeklim ir pieejama arī masāžas funkcija, kas nodrošinās optimālu komfortu garos pārbraucienos.

Līdz pat sešām 12V uzlādes ligzdām nodrošina to, ka jaunais "Discovery" ir perfekti aprīkots, lai tiktu galā ar lielākās ģimenes locekļu daļas prasībām, bet līdz pat septiņām USB pieslēgvietām (līdz deviņām, ja aprīkots ar aizmugurējo sēdekļu izklaides sistēmu) ļaus vienlaikus pasažieriem visās sēdekļu rindās uzlādēt savus viedtālruņus un planšetes.

Jauno "Discovery" darbina "Land Rover" četru un sešu cilindru benzīna un dīzeļdzinēju klāsts, kas sajūgti ar ZF astoņu pārnesumu automātisko transmisiju. Bāzes versijā "Land Rover Discovery" būs aprīkots ar 180 zirgspēku divlitru dīzeļdzinēju, kas vidēji patērēšot piecus litrus degvielas uz 100 km. Versijā ar divām turbīnām četrcilindru dīzeļdzinējs attīsta 240 ZS un 500 Nm, bet joprojām saglabā zemu degvielas patēriņu – pēc rūpnīcas apgalvojuma, vidēji 5,3 litrus uz 100 km. Savukārt sešu cilindru dīzeļdzinējs ir jau ar 258 ZS un 600 Nm. No benzīna agregātiem pieejams ar trīslitru V6 kompresormotoru, kas attīsta 340 ZS un 450 Nm.

No 7. līdz 11. decembrim jaunais "Land Rover Discovery" būs apskatāms arī tirdzniecības centrā "Mols", laukumā pie informācijas stenda.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!