Foto: Publicitātes foto

Jau no pašiem pirmsākumiem, kā galvenais "Mercedes-Benz" darbības mērķis bijis paaugstināt vadītāja, pasažieru un pārējo satiksmes dalībnieku drošību. Aizraušanās ar jaunām idejām ir rezultāts tam, ka "Mercedes-Benz" vairākas reizes no jauna pārdefinējis auto kvalitātes un dizaina standartus.

Kā reiz teicis inženieris un automobiļu entuziasts Karls Bencs: "Inovāciju ieviešana ir kas vairāk par smalko inženieriju." Zīmols radījis virkni uzlabojumu, kas mūsdienās tiek uzskatīti par pašsaprotami būtisku jebkuras automašīnas daļu. Piemēram, drošības stieņu ievietošana automašīnas konstrukcijas priekšējā un sānu daļā, drošības spilvenu iekļaušana automašīnas modeļos, drošības jostu nospriegotāju tehnoloģijas, kā arī triecienu absorbējošo zonu ieviešana. Šie ir tikai daži no daudzajiem elementiem, kas veido kopējo "Mercedes-Benz" drošības konceptu.

1886. gadā Gotlībs Daimlers radīja pirmo motorizēto trīsriteņu transportlīdzekli, kas kļuva par vēsturisku atskaites punktu "Mercedes-Benz" inteliģento inovāciju ieviešanā, nosakot standartus visai automobiļu industrijai. "Mercedes-Benz" automašīnu attīstībā īpaši izceļami ir seši gadskaitļi.

1931. gads. Auto piekares "Mercedes 170" ieviešana. Komplicētais mehānisms "Mercedes 170" bija pirmā pilnīgi neatkarīga piekare, kas ļāva katram automašīnas ritenim reaģēt individuāli. Kopš hidraulisko bremžu ieviešamas "Mercedes 170" modelim – veiktspējas un drošības standarti tiek ievēroti vēl šodien.

1958. gads. Tiek izstrādāta sadursmju testa programmatūra. Lai pārliecinātos, ka jaunākais automašīnas modelis ir drošs un iespējami labi sargās braucējus, tiek izstrādāts jauno auto novērtēšanas tests. Pirmo reizi kopš sadursmju drošības testa izstrādes katra jaunākā "Mercedes-Benz" automašīnas attīstība ietver arvien stingrāku testu režīmu. Avārijas simulācijas sākotnēji tika veiktas ārpus telpām, dabīgos apstākļos.

1978. gads. "Mercedes-Benz" pirmoreiz izmanto pretslīdes bremzēšanas sistēmu ABS. Jaunā automašīnas sistēma palīdz vadītājam saglabāt stūres vadību straujas bremzēšanas laikā, novēršot riteņu bloķēšanu. Kopš 1989. gada tā ietilpst visu šīs markas automašīnu standartaprīkojumā.

2000. gads. Telemātikas ierīces "Tele Aid" un "Mbrace" ieviešana "Mercedes-Benz" automašīnās. Sistēma "Mbrace" ļauj sazināties ar savu īpašnieku. Piemēram, sistēma spēj informēt īpašnieku par signalizācijas statusu, kā arī remonta vai apkopes nepieciešamību, kā arī spējīga patstāvīgi izsaukt palīdzības dienestu avārijas gadījumā un paziņot automobiļa atrašanās koordinātes.

2002. gads. Izstrādāta "Pre-Safe" sistēma. Izmantojot dažādu sensoru tīklu, sistēma spēj noteikt apstākļus, kas liecina, ka tuvojas negadījums. Ārkārtas situācijās tehnoloģija veic pat koriģējošas darbības, piemēram, bremžu autonomu lietošanu.

2010. gads. "Attention Assist" ieviešana jaunākajos "Mercedes-Benz" modeļos. Uzmanības asistents darbojas kā transportlīdzekļa acis un ausis, kas sniedz atbalstu ar vizuāliem un dzirdamiem brīdinājumiem, vienlaikus pastiprinot autovadītāja reakciju.

Joprojām "Mercedes-Benz" inženieri testē detaļas nākotnes modeļiem visos to attīstības posmos. Citiem vārdiem sakot, "Mercedes-Benz" drosmīgi raugās inovāciju attīstībā, sperot drosmīgus soļus nākotnē.

1992. gadā tika parakstīts līgums par "Mercedes-Benz" zīmola pārstāvniecību un automašīnu tirdzniecību Latvijā. Šogad "Mercedes-Benz" ģenerālpārstāvim "Domenikss" rit divdesmit piektais darbības gads Latvijā, tādēļ tas rakstu sērijā piedāvā iepazīties ar "Mercedes-Benz" markas vēsturisko attīstību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!