Foto: PantherMedia/Scanpix
Ceļu satiksmē regulāri var novērot, ka daļa autovadītāju tuvo vai dienas gaitas gaismu vietā ikdienā lieto priekšējos miglas lukturus, kam ir pavisam cita funkcija. Dažs šādu rīcību pamato ar to, ka "smukāk izskatās", savukārt cits cenšas pagarināt tuvo gaismu spuldžu mūžu, tās neieslēdzot. Vai jūs vispār zināt, kad lietojami miglas lukturi?

"Dienā vēl nekas – es vienkārši pasmīnu par bezjēdzīgo enerģijas šķiešanu šo ļautiņu izpildījumā. Tumsā gan sāku pukoties un reizēm pat pamirkšķinu šādiem "apgaismotājiem" (signālu viņi, protams, nesaprot), kuri brauc pretim absolūti skaidrā naktī. Skarbi būtu gatavs parunāt ar četrus lukturus ieslēgušajiem sekotājiem, kuri piedevām nekad nav jēguši, ko nozīmē droša distance vispār, par pieklājību tumsā pat nerunājot," ar šādu ievadu par miglas lukturu lietošanu autožurnālists Atis Jansons iesācis rakstu žurnālā - katalogā "Latvijas Gada auto 2017".

Šķiet, teju katram, kurš cenšas iegūt vai ir ieguvis autovadītāja apliecību, problēmas sagādāja jautājums par to, kādās kombinācijās ir slēdzamas automobiļa ārējās apgaismes ierīces. To nu varam novērot arī uz Latvijas ceļiem, kur gaismas bieži vien saslēgtas kā pagadās.

Pēc Ceļu satiksmes noteikumiem priekšējos miglas lukturus atļauts iedegt vien (p. 167.) nepietiekamas redzamības apstākļos – atsevišķi vai kopā ar tuvās gaismas lukturiem, kā arī diennakts tumšajā laikā neapgaismotos ceļa posmos – kopā ar tuvās gaismas lukturiem. Tātad nekāds "smukums" un tuvo gaismu taupīšana neies cauri!

Atis Jansons "Latvijas Gada auto 2017" žurnālā - katalogā arī skaidro, kādēļ nepamatota miglas lukturu lietošana ir ļoti bīstama un rada maldīgu priekšstatu, kā arī ir necieņas izrādīšana pret citiem satiksmes dalībniekiem. Miglas gaismu kūlis ir platāks, it kā piepildot tuvāko apkārtni, taču tas ir īss – nepietiekams, lai, braucot pat nelielā ātrumā, spētu reaģēt. Miglas lukturi nav pārējo lukturu papildinājums, bet gan aizvietojums apstākļos, kad augstāk novietotā prožektora tuvo gaismu staru kūlis atduras un atstarojas pret ūdens lāsēm vai sniega pārslām, ceļu neizgaismojot.

Lai arī miglas lukturi parasti ir novietoti zemu, kas liek domāt, ka pretimbraucošajiem tās traucē mazāk, nekā tuvās gaismas, platais staru kūlis tomēr var būtiski traucēt un žilbināt pretimbraucošos autovadītājus, it īpaši diennakts tumšajā laikā.

Žurnālā - katalogā "Latvijas Gada auto 2017" atradīsiet praktiski noderīgu informāciju par transporta nodokļiem, darba un atpūtas laikiem autovadītājiem, kā arī par alkohola ietekmi uz autovadīšanas spējām. Ekonomiskas braukšanas cienītājiem būs aizraujošs Jura Kreicberga izklāsts par to, ka dinamiska ieskriešanās nepalielina, bet jebkura bremzēšana gan var ievērojami palielināt kopējo degvielas patēriņu.

Beidzot arī tiek noskaidrots mūžīgās cīņas – benzīna dzinējs pret dīzeļdzinēju – uzvarētājs, Oskara Irbīša skarbais vērtējums par to, kas patiesībā panāca bojāgājušo skaita samazinājumu uz Latvijas ceļiem, kā arī autobūves jaunumu un konkursa "Latvijas Gada auto 2017" dalībnieku detalizēti apskati.

Žurnāls - katalogs "Latvijas Gada auto 2017" ir nozīmīgs drukātais automobiļu tematikai veltītais izdevums Latvijā, kura saturu veidojuši vadošie Latvijas autožurnālisti un auto nozares eksperti.

Meklē žurnālu - katalogu "Latvijas Gada auto 2017" lielākajās preses tirdzniecības vietās visā Latvijā ("Narvesen", "Rimi", "Maxima", "Latvijas Pasts" u.c.). 128 lappušu izdevuma cena ir 2,98 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!