Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI

Britu luksusa automobiļu marka "Rolls-Royce" komentārus neprasa – gan jauns, gan vecs zina, ka jau vairāk nekā gadsimtu tie ir visdārgākie automobiļi, ar ko brauc bagātie un varenie. Un pasaulē par šo auto marku atpazīstamāks ir tikai un vienīgi "Coca-Cola" zīmols, liecināja kāds pirms dažām desmitgadēm veikts tirgvedības pētījums. Arī Latvijā katru gadu tiek pārdoti pāris "Rolls-Royce" automobiļi – tie ir daudz retāk sastopami luksusa auto Latvijā nekā "Bentley". Arī pasaulē "Rolls-Royce" ir lielāks retums pat par itāļu superauto: gadā tiek saražoti aptuveni tikai pieci tūkstoši "Rolls-Royce" automobiļu, bet "Bentley" trīskārt vairāk un "Ferrari" divkārt.

Ja Latvijā "Bentley" markai ir pat savs oficiālais dīlercentrs, "Rolls-Royce" kā BMW grupas marku mūsu valstī var pasūtināt un apkopt pie BMW markas izplatītāja. Latvijai tuvākais "Rolls-Royce" dīlercentrs ar visu ekspozīcijas zāli ir Polijas galvaspilsētā Varšavā. Ik pāris gadus "Rolls-Royce" kontinentālās Eiropas sabiedrisko attiecību speciālists Franks Tīmans ierodas Rīgā ar jaunākajiem šīs markas modeļiem vai to speciālajām versijām, piedāvājot tās izmēģināt žurnālistiem un potenciālajiem klientiem. Portāls "Delfi" šogad saņēma īpašu piedāvājumu – ar "Rolls-Royce" automobiļiem braukt no Varšavas uz Rīgu, kam arī ar lielāko prieku piekritām, jo kad vēl būs tāda iespēja?

Lai arī "Rolls-Royce" markas piedāvājumā ir vien pāris modeļi, gandrīz katru gadu tai ir kāds jaunums – kāda speciālā modifikācija vai esošā modeļa neliela modernizācija. "Delfi" braucienam bija pieejami divi modeļi – flagmaņa "Phantom" modernizētā versija, kas pilnveidojusi 2017. gadā debitējušo nu jau otrās paaudzes "Rolls-Royce Phantom" BMW grupas paspārnē. Savukārt otrs automobilis braucienam no Varšavas bija 2020. gadā debitējušā jaunā "Ghost" speciālā modifikācija "Black Badge".

Būtībā pirmais apkārtējo jautājums par "Rolls-Royce" ir – nu, cik tad tāds maksā? "Rolls-Royce" publiski savu cenrādi internetā nepublicē, gluži kā īpaši smalku restorānu ēdienkartēs neatrast cenas. Reiz kāds jaunu luksusa automobiļu tirdzniecības pārstāvis sarunā ar "Delfi" teica, ka cenā virs 100 tūkstošiem klients desmitus tūkstošus īpaši vairs neskaita. Par "Rolls-Royce" klientu gan jau var teikt, ka pēc pusmiljona cenas neskaita vairs simtus tūkstošus. Tieši tā aptuveni maksā iepriekšminētie "Rolls-Royce" modeļi 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!