Foto: Publicitātes foto

"Neste" un ātrās apkalpošanas restorānu ķēde "Hesburger" uzsāks nozīmīgu aprites ekonomikas sadarbību. Izlietota cepamā eļļa no vairāk nekā 300 "Hesburger" restorāniem Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Somijā tiks pārstrādāta, lai ražotu "Neste My" atjaunīgo dīzeļdegvielu.

Savukārt "Hesburger" šo dīzeļdegvielu izmantos lielākajā daļā savu transportlīdzekļu Somijā, samazinot siltumnīcefekta gāzu izmešus šiem transportlīdzekļiem par līdz pat 90% salīdzinājumā ar fosilās dīzeļdegvielas izmantošanu.

"Katru gadu mūsu restorāni Latvijā, Igaunijā, Lietuvā un Somijā saražo līdz pat 420 tonnām izlietotas cepamās eļļas, kas tiek savākta un transportēta, cik ekoloģiski vien iespējams. "Neste" savukārt izmanto cepamo eļļu un citus organiskos atkritumus un izejmateriālu pārpalikumus, lai ražotu atjaunīgo dīzeļdegvielu izmantošanai arī "Hesburger" kravas automobiļos. Tā kā izmantoto cepamo eļļu savāc automašīnas, kas restorāniem piegādā preces, tad sadarbības rezultātā neradīsies papildu nobraukums," saka Ieva Salmela, "Hesburger" starptautiskās attīstības un mārketinga direktore.

"Lai cīnītos pret klimata pārmaiņām, nepieciešama cieša sadarbība starp uzņēmumiem. Šī aprites ekonomikas sadarbība ar "Hesburger" ir konkrēts piemērs, kā sadarbība var uzlabot ilgtspēju. Vienlaikus mūsu rīcība klimata jomā rada vērtību patērētājiem, kas apmeklē "Hesburger" restorānus, jo cepamā eļļa, kas tiek lietota to fritēto kartupeļu pagatavošanā, var tikt izmantota kā izejviela atjaunīgai dīzeļdegvielai, lai samazinātu transporta radītos izmešus. Šādi mēs varam sniegt patērētājiem iespēju pieņemt atbildīgākus ikdienas lēmumus par pirkumiem Baltijas reģionā un Somijā," norāda "Neste" ilgtspējas partnerību vadītāja Heidi Peltonena.

"Hesburger" transportlīdzekļi, kas sāks izmantot "Neste" atjaunīgo dīzeļdegvielu, gadā nobrauc apmēram 680 000 kilometru. Aizstājot fosilo dīzeļdegvielu ar "Neste" atjaunīgo dīzeļdegvielu, ik gadu samazinātais siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzums pielīdzināms tam, it kā pa Somijas ceļiem vienu gadu vairs nebrauktu 350 privātās automašīnas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!