Attieksme pret zīmolu ir nesaraujami saistīta ar tēlu. To, vai tā ir pozitīva vai negatīva, lielā mērā nosaka lietotāju pieredze ar konkrētām precēm un pakalpojumiem, virsraksti plašsaziņas līdzekļos, kā arī pazīstamu cilvēku viedoklis. Ikviens vēlas sadarboties ar uzticamiem uzņēmumiem, taču izveidot un saglabāt labu tēlu nav viegli, un modernajā vēsturē netrūkst gadījumu, kad kļūmīgu lēmumu dēļ vareni uzņēmumi ir nogrimuši nebūtībā.

Ir arī labi piemēri

Tas gan nenozīmē, ka nebūtu arī veiksmīgu zīmolu reputācijas atjaunošanas stāstu. Piemēram, slavenajam rotaļlietu ražotājam "Lego" 2003. gadā bija milzīgi parādi, un tā galvenajiem klientiem – bērniem – vairs nepatika tā produkti. Sarežģītajai situācijai tika rasts šķietami vienkāršs risinājums: uzņēmums nolēma ieguldīt tajās jomās, kurās tas joprojām bija spēcīgs, un atteikties no visa pārējā. Piemēram, meklējot jaunus veidus, kā piesaistīt klientus, radās jauni "Lego" tematiskie parki.

2009. gadā "Domino's" picēriju ķēdes tirgus daļa bija tikai 9% un zīmola nākotne izskatījās drūma. Taču situācija mainījās, kad uzņēmums sāka pievērst lielāku uzmanību klientu atsauksmēm.

"McDonald's" ātrās ēdināšanas restorānu ieņēmumi Lielbritānijā ievērojami samazinājās pēc dokumentālās filmas "Super Size Me" iznākšanas 2004. gadā, un šķita, ka šis starptautiskais ēdināšanas tīkls ir saņēmis iznīcinošu triecienu. Taču "McDonald's" ātri reaģēja un izmainīja savu piedāvājumu – atteicās no lielajām porcijām, ēdienkartē iekļāva piena produktus un salātus, kā arī sāka fizisko aktivitāšu popularizēšanas kampaņu.

Arī tehnoloģiju gigants "Samsung" 2016. gadā saskārās ar nopietnu problēmu – tika ziņots par gadījumiem, kad bateriju bojājumu dēļ aizdegušies viedtālruņi "Galaxy Note 7". ASV pat bija gadījums, kad, uzliesmojot telefonam, nodega visa ģimenes māja. Rezultātā aviokompānijas aizliedza šos tālruņus ienest lidmašīnās, un "Samsung" pārdošanas apjomi pasaulē samazinājās par 15 procentiem. Glābt tēlu palīdzēja tikai ātra visu "Note 7" viedtālruņu atsaukšana, kompensācija klientiem un drošu jauno ierīču izstrāde.

No reitinga apakšas līdz pašam galvgalim

Autobūvē par spilgtu atdzimšanas piemēru var uzskatīt uzņēmumu "Hyundai". Sākumā daudzsološa izvērtās "Pony" (attēlā) debija Eiropā 1978. gadā, bet vēl labāk modelim veicās, kad astoņus gadus vēlāk tas parādījās Ziemeļamerikā. Pirmajā gadā

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!