Foto: Publicitātes foto

Elektriskais sacīkšu prototips "Volkswagen ID.R" uzstādījis jaunu Nirburgringas trases rekordu elektromobiļiem. Vairāk nekā 20 kilometru garo trasi "VW ID.R" izbraucis sešās minūtēs un 5,336 sekundēs, kas ir par 40,564 sekundēm ātrāk nekā līdzšinējais rekordists ķīniešu elektromobilis "Nio EP9".

Rekorda braucienam tika optimizēts arī pats "VW ID.R" prototips, kam tika pārveidota arī aerodinamika un ieviesti aktīvie antispārni kā F-1. Spēka agregāti tika noregulēti par labu lielāks vilkmes novadīšanai uz aizmugurējo riteņu asi.

Turklāt "VW ID.R" savu rezultātu izdevies uzlabot, neskatoties uz to, ka līdzšinējais rekordists "Nio EP9" ir daudz jaudīgāks – tas attīsta 1360 ZS un 1480 Nm, kamēr VW elektriskais bolīds 680 ZS un 650 Nm. Arī maksimālais braukšanas ātrums ķīniešu spēkratam ir lielāks – 313 km/h pret 270 km/h. Tomēr "VW ID.R" ir labāka paātrinājuma dinamika – 2,25 sekundes līdz 100 km/h, kamēr "Nio EP9" – 2,7 sekundes.

Lai arī "VW ID.R" elektromobiļa uzstādītais apļa laiks ir iespaidīgs, tas nespēja pārspēt absolūto rekordistu "Porsche 919 Hybrid Evo", kas 2018. gadā šo trasi izbrauca nepārspētās piecās minūtēs un 19,546 sekundēs.

Atgādinām, ka "VW ID.R" debitēja Paikspīkas kalnābraukšanas sacensībā ASV, kur 2018. gada vasarā pārspēja ne tikai Dambja elektroauto "Drive eO PP100", bet arī Lēba absolūto rekordu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!