Foto: Publicitātes foto

Lietuvas "Gada auto 2020" konkursa organizatori svinīgā fināla apbalvošanas ceremonijā paziņoja galvenā titula un dažādu nomināciju uzvarētājus. Galveno titulu – "Lietuvas Gada auto 2020" – izcīnīja jaunās paaudzes "Renault Clio" hečbeks.

Piektās paaudzes franču hečbeks "Renault Clio" žūriju pārsteidza ar komfortu, kā arī cenas un kvalitātes attiecību. Tā skaņas izolācija, vadības funkcijas, multimediju sistēma, braukšanas komforts un telpa ir gluži kā augstākās klases automašīnām. No trim žūrijas locekļiem tas saņēma visaugstākos vērtējumus un pavisam nopelnīja 55 punktus.

Šī ir pirmā "Renault" uzvara Lietuvas konkursā. 2002. un 2006. gadā "Laguna" un "Clio" ieguva otro vietu, bet 2003. gadā "Megane" – trešo.

Otro vietu ieņēma greznais "Volvo S60" sedans (45 punkti), bet trešo – "Peugeot 208" hečbeks (44). Tālāk fināla balsojumā ir "Škoda Kamiq" (43), "Toyota Corolla" (34), "Mercedes-Benz GLE" (17) un "Toyota Supra" (12).

Otra svarīgākā ir "Tautas auto 2020" nominācija, to izvēlas tūkstošiem cilvēku – izdevuma "15min" lasītāji. Vairāk nekā 15 tūkstoši cilvēku šogad izteica savu viedokli, un lielākā daļa no viņiem nobalsoja par "Volvo S60".

Konkurss "Lietuvas gada auto" neaprobežojas ar divām nominācijām – tās ir veselas 13. Papildu nominācijas ir paredzētas, lai novērtētu autorūpniecības sasniegumus noteiktās jomās un sniegtu vēl vairāk informācijas potenciālajiem pircējiem.

"Gada apvidus auto" titulu ieguva "Jeep Wrangler". Jaunās paaudzes leģendārais apvidus auto pievelk ar savu pārgājību un vienlaikus ar praktiskumu, jo ar to var braukt ne tikai pa mežu. Tas ir lielisks ikdienas auto.

"Gada pilsētas apvidus auto" balvu saņēma "Toyota" pārstāvji par jauno "RAV4" – tas ir ietilpīgs, praktisks, ekonomisks auto, kas lieliski atbilst mūsdienu pilsētas iedzīvotāju standartiem. Šo modeli novērtēja arī Kauņas iedzīvotāji – "Kauno.diena.lt" lasītāji to izvēlējās par "Kauņas gada auto 2020".

Balvu par labāko informācijas sistēmu "Gada multimediju sistēma" saņēma "Mercedes-Benz GLE" modelis. Tā ir atzinība par iespēju autovadītājam izvēlēties informācijas sistēmas vadības veidu – izmantot skārienekrānu vai skārienjutīgo virsmu. Dažas funkcijas var vadīt arī ar taustiņiem uz stūres un pat ar balsi. Nepārspējamā komforta dēļ šis "Mercedes-Benz" tika izraudzīts arī par "Biznesa klases auto" – tas ir pirmais apvidus auto, kas saņēmis šo balvu.

Apbalvojums "Par dizainu" tika piešķirts "Toyota Supra", kas apvieno izcilu sportiskumu un klasiskas dizaina līnijas. To novērtēja arī žurnālistu žūrija un sacīkšu braucēji – "Supra" saņēma arī balvu "Sportiskākais auto".

"Gada stūres" balvu otro gadu pēc kārtas saņēma Roks Baciuška – pirmais lietuvietis, kas debitējis pasaules rallijkrosa čempionātā "World RX". Viņš piedalījās gandrīz visu 2019. gada sezonas posmos un gada kopvērtējumā ieņēma 11. vietu. Līdz šim neviens Lietuvas sacīkšu braucējs pasaules čempionāta kopvērtējumā nav ieņēmis šādu pozīciju.

"BTA Ģimenes auto" izvēlē žūrijai palīdzēja dažādas ģimenes – uz konkursu tās ieradās ar koferiem, bērnu sēdeklīšiem un citu individuālo aprīkojumu, kas nepieciešams braucienā. Pēc viņu un komisijas domām, visiem kritērijiem vislabāk atbilst šī gada "Honda CR-V Hybrid" modifikācija.

Par "Autoplius Gada inovāciju" tika atzīts "Peugeot 208" par novatorisko trīsdimensiju mērinstrumentu paneli – daļa informācijas tiek parādīta uz ekrāna, bet daļa tiek projektēta. Tas ne tikai lieliski izskatās, bet arī ir ļoti praktiski un pārskatāmi.

Balvu "Neste Visdrošākais auto" saņēma "Mazda" – viņu prezentētais "CX-30" krosovers lieliski sevi parādīja kopā ar Viļņas Ģedimina tehniskās universitātes zinātniekiem veiktajās ārkārtas bremzēšanas un autonomās bremzēšanas sacīkstēs, bet "Euro NCAP" novērtējums bija izcils.

Gada labākā auto konkurss Lietuvā pirmo reizi notika 1997. gada beigās – "Lietuvas gada auto 1998" titulu izcīnīja A klases "Mercedes-Benz". Konkursa princips līdz šim laikam ir palicis nemainīgs, balstīts uz prestižo Eiropas Gada auto konkursa modeli. Lai maksimāli vienādotu visu auto iespējas, tie ir aprīkoti ar viena un tā paša modeļa "Continental" ziemas riepām un bākā tiek pildīts "Neste" benzīns un dīzeļdegviela.

Lietuvas konkursā labākos auto izvēlas desmit transporta jomas žurnālistu komisija: Egidijs Babelis ("Keturi ratai" autors), Lins Butkus (Vz.lt transporta sadaļas redaktors), Mats Buzelis (Autoplius.lt komunikācijas vadītājs), Ramūns Fetingis (TV6 raidījuma "Autopilotas" vadītājs), Renalds Gabarts (Automanas.lt, dažādu žurnālu autors), Daiņus Leonavičus (operators un montētājs), Vitolds Miļus ("Auto Bild Lietuva" redaktors), Žilvins Pekarsks ("15min" rubriku "Gazas" un "Mokslas" redaktors), Dina Sergijenko (DELFI rubrikas "Auto" redaktore) un Valds Vaļukevičus ("Top Gear Lietuva" redaktors).

Žurnālistiem palīdzēja un testēšanu veica dažādu jomu konsultanti – dizainers Dominiks Budins, tehnoloģiju speciālists Arnolds Lukošjus, apvidus auto speciālists Merķis Saukevičus, Viļņas Ģedimina Tehniskās universitātes zinātnieku komanda, uzņēmējs un sacīkšu braucējs Jurģis Adomavičus ar komandu un citu jomu speciālisti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!