Čehijas uzņēmējam Radimam Paseram draud ieslodzījums, ja Vācijas varasiestādes viņa traukšanos ar "Bugatti Chiron" superauto 414 km/h ātrumā pa autobāni atzīs par likumpārkāpumu. Lai arī uz Vācijas autobāņiem nav braukšanas ātruma ierobežojuma, pa to nedrīkst rīkot sacensības un autovadītājam jāpārredz viss bremzēšanas ceļš, kas tik lielā ātrumā ir vairāk nekā puskilometrs.

Maksimālā braukšanas ātruma sasniegšana ar "Bugatti Chiron" notika pērnā gada vasarā agrā rītā uz A2 autobāņa (Berlīne - Hannovere) taisnes netālu no Vitenbergas. Video ieraksts ar šo notikumu internetā tika publicēts gada nogalē Pasera personīgajā "YouTube" kanālā, kur to noskatījušies jau vairāk nekā deviņi miljoni cilvēku.

Vācijas varasiestādes šo traukšanos traktē kā nelegālās sacīkstes, jo viss šī brauciena mērķis bijis izspiest no 1500 ZS jaudīgā automobiļa maksimumu. Tāpat, neskatoties uz to, ka šajā Vācijas lielceļa posmā nav braukšanas ātruma ierobežojuma, autovadītājam joprojām ir jākontrolē savs automobilis un jābrauc droši, tostarp jāpārredz viss iespējamais bremzēšanas ceļš. Braucot 400 km/h ātrumā, "Bugatti" superauto nepieciešams 491 metrs ceļa, lai pilnībā apstātos.

"Bugatti Chiron" ir "Veyron" modeļa pēctecis, un tas izgatavots 500 vienību ierobežotā sērijā. Automobilis ir aprīkots ar W16 dzinēju, kas attīsta 1500 zirgspēku jaudu un 1600 ņūtonmetru griezes momentu.

No vietas līdz 100 km/h superauto paātrinās 2,5 sekundēs, bet pēc 6,5 sekundēm tas jau būs sasniedzis 200 km/h, savukārt 300 km/h – pēc 13,6 s. Standarta režīmā "Chiron" maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ierobežots pie 380 km/h, bet, lai sasniegtu 420 km/h, jāizmanto speciāla atslēga.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!