Foto: Publicitātes foto
No pasaules pārdotāko auto topa Āzijas valstu ražotāji pēdējos turpat desmit gadus veiksmīgi izspiež Eiropas un Amerikas milžus. Šogad pārdotāko auto modeļu top 20 ienācis arī Ķīnas ražotājs, liecina "Bestsellingcarsblog.com" apkopotā informācija.

Portāls "Delfi" iepazīstina ar 20 pasaulē pārdotākajiem auto modeļiem 2012. gada pirmajā pusē*:

*Jaunākie dati apkopoti augusta beigās

1. Toyota Corolla

"Toyota Corolla" ir pasaules auto tirgus līderis jau vismaz pāris desmitgades, turklāt šogad pasaule iepazīstināta ar modeļa vienpadsmito paaudzi. Labie pārdošanas rezultāti ir rezultāts salīdzinoši zemās cenas un ietilpīgā salona kombinācijai. Arī auto salona apdare attiecībā pret cenu vērtējama kā ļoti laba, taču kritiku nereti izpelnās visai skopais bāzes modeļa aprīkojums.

"Corolla" tiek kritizēta arī par robusto braukšanas gaitu. Kamēr pasažieri var baudīt salona ērtības, uz aizmugurējā sēdekļa pat sajūtoties kā dīvānā, autovadītājs spiests samierināties ar viduvēju dinamiku, uzsākot braukšanu un pie apdzīšanas, kā arī viduvēju auto vadāmību. Tāpat pasaules pārdotākā auto dizains gan interjerā, gan eksterjerā atpaliek no citiem savā klasē, kas gan acīmredzot nav noteicošais šā auto izvēlē.

2. Ford Focus

Foto: Publicitātes foto

"Ford Focus" pirmo reizi tika prezentēts 1998. gadā, uzreiz kļūstot par sensāciju tautas klases vāģu vidū. Tā plašās variācijas un papildinājumi arī trešo modeļa paaudzi padara par iekārojamu gan jauniešiem, gan jaunām ģimenēm, gan arī individuālistiem, kas meklē stilīgus aksesuārus.

Auto ir salīdzinoši viegla vadāmība, sportisks motors un, lai gan izmantoti ne tie dārgākie apdares materiāli, kvalitatīvi nostrādāts, stilīgs interjers.

Jaunākās paaudzes "Focus" izstrādātāji īpašu vērību piešķīruši interjera, tajā skaitā gudro tehnoloģiju uzlabošanai. Tajā pašā laikā modelim joprojām varētu vēlēties klusāku salonu, kā arī vairāk vietas aizmugurē sēdošo kājām.

3. VW Jetta

Foto: Publicitātes foto

Ar katru paaudzi "VW Jetta", kas Latvijā bijusi pazīstama arī kā "Vento" un "Bora", izmēros kļuvusi aizvien lielāka. Arī mašīnas dizains sestajai paaudzei jau izskatās daudz modernāks par iepriekšējiem, kas bija klasiski plakani un vienkāršoti.

Jaunā "Jetta" tiek lielīta par ārkārtīgi ergonomiski novietotajām vadības pogām ap šofera vietu. Papildus tam visam, par spīti ērtībām, iekšējās telpas plašumam un modernajam auto dizainam, modeļa sākuma cena ir vēl zemāka, kāda tā bijusi iepriekšējai paaudzei.

Par "Jettas" vājajām vietām tiek uzskatīta vienīgi motora samērā mazā jauda, kā arī dažādi konstruktīvi sīkumi - skaļš ventilators, neērts roku balsts un vidējās kvalitātes interjera apdares materiāli, kas gan šai cenu kategorijai uzskatāmi par atbilstošiem.

4. Toyota Camry

Foto: Publicitātes foto

"Toyota Camry" pasaulē pazīstama kā uzticama un tehniski kvalitatīvi nostrādāta automašīna. Tai ir komfortabls, kluss un ietilpīgs salons, turklāt zems degvielas patēriņš, salīdzinot ar līdzīgiem auto modeļiem. Šie indikatori bijuši pietiekami, lai jau turpat gadu desmitu "Camry" būtu ASV pārdotākais automobilis.

Tā jaunākajam bāzes modelim visi četri sānu logi ir elektroniski kontrolējami, turklāt pēdējā modeļa paaudze saņēmusi papildus 11 zirgspēkus, kas līdzīgu auto vidū to padara konkurētspējīgu arī jaudas ziņā.

Kā galvenie auto mīnusi visbiežāk tiek minēta cietās plastmasas izmantošana mašīnas interjera, tajā skaitā stūresrata, apdarē un zemais braukšanas komforts, kas radot tik pat lielu prieku kā veļas mazgāšana.

5. Volksvagen Golf

Foto: Publicitātes foto

"Volksvagen Golf" ir šogad visvairāk pirktais auto Latvijā, tikai par vienu vienību apsteidzot "Nissan Juke" (attiecīgi pirmajos astoņos gada mēnešos pārdoti 272 "Golf" un 271 "Juke"). Arī pasaulē golfs kopš tā pirmsākumiem 1974. gadā bijis populārs kā lēts un izturīgs mazauto.

Jaunākie modeļi jau tradicionāli tiek vērtēti kā kvalitatīvi nostrādāti, dinamiski un ar izteikti ērtu vadāmību. Tajā pašā laikā visi tā trūkumi saistīti ar komfortu - nepietiekama vieta kājām, ražotājs nepiedāvā augstākās klases aprīkojumu, piemēram, ādas salonu, kā arī vadības pogas, tajā skaitā radio nav ergonomiski ērtas autovadītājam.

Diemžēl "Golf" zaudējis arī kādu citu pirmatnējo īpašību - tas vairs neatbilst "tautas vāģa" standartiem, jo cena ir augstāka par līdzīgiem konkurentu modeļiem.

6. Ford Fiesta

Foto: Publicitātes foto

"Ford Fiesta" radīts cīņai par ekonomisko mazauto tirgu. Jaunākais - sestais - modelis ir kārtējo reizi burtiski paaudzies, turklāt, degvielas cenai globāli augot, veiksmīgi iespiežas ASV un Kanādas tirgos, kur līdz šim dominēja masīvie apvidus auto. Mazs, stilīgs auto ar viduvēju, bet savai klasei pat ļoti pieņemamu gaitu, precīzu stūri un asām bremzēm.

"Fiesta" sava stilīguma dēļ gan dažkārt tiek arī kritizēta, jo kļuvusi par iekārojamu sieviešu aksesuāru, kas kārtīgiem večiem neder pārāk izskaistinātās ārienes un saspiestā salona dēļ.

Salīdzinot ar konkurentiem, mašīna varēja būt jaudīgāka. Vienlaikus šīs trūkums uzskatāms par plusu, ja skatās no ekonomiskuma viedokļa, kas pilnīgi noteikti ir šī automobiļa trumpis.

7. Chevrolet Cruze

Foto: Publicitātes foto

Mazais "Chevrolet Cruze" ir skaidra zīme, ka arī "General Motors" ir pamanījis ekonomiskā segmenta pievilcību un cenšas tajā iespraukties. Ar šo mazauto tas arī veiksmīgi izdevies sākotnēji Āzijas, bet nu jau arī Eiropas un citos pasaules tirgos.

"Cruze" ir šķietami ietilpīgs salons, stilīga āriene, ļoti ekonomisks dzinējs un viegla, balansēta un klusa gaita.

Eksperti gan vērtē, ka, lai gan auto ir šķietami labi nostrādāts, tehniskā kvalitāte ilgākā laika posmā pircējus varētu arī pievilt, turklāt visādi citādi labajam auto trūkst paātrinājuma un pat apdzīšana ar to varētu būt regulāra nervu pārbaude.

8. VW Passat

Foto: Publicitātes foto

Enerģiskā un vienlaikus taupīgā darba un ģimenes mašīna "VW Passat" popularitāti saglabā arī savā septītajā paaudzē. Jau kopš 1973. gada, kad no konveijera noripoja pirmais šīs markas eksemplārs, tas pasaulei tika iepazīstināts kā komfortabls, labi aprīkots auto ar ļoti ietilpīgu salonu, īpaši universāļa versijā, un šīs kvalitātes saglabā arī šodien.

Lai gan modelis ir izturīgs un ar labu reputāciju, tā tālākpārdošanas cena ir zema, turklāt sākuma cena, salīdzinot ar līdzīgiem konkurentiem, ir pat augstāka. Sākotnēji augstāko cenu gan pamato kvalitatīvā salona apdare, labais aprīkojums un degvielas ekonomiskums.

Par vienu no galvenajiem tehniskajiem auto trūkumiem tiek uzskatīts salona troksnis.

9. Nissan Sunny

Foto: Publicitātes foto

"Nissan Sunny", kas citviet pasaulē pazīstams arī kā "Tiida" un "Versa", ir ražotāja vislabāk pārdotais auto, apstiprinot, ka tieši ekonomiskie mazauto ir auto tirgus pašreizējā aktualitāte.

Mazajā "Sunny" ir vairāk vietas kā iepriekšējos modeļos, enerģisks motoriņš, kas spēj nodemonstrēt pat cienījamu dinamiku, ja, uzsākot braukšanu, pedālis tiek iespiests grīdā, kā arī ērti pieejams un ietilpīgs kā salons, tā arī bagāžas nodalījums.

Vienlaikus auto ekonomiskums, par spīti izmēram un gausajai gaitai, vērtējams zem vidējā starp līdzīgiem auto. Kritiku "Sunny" tradicionāli saņem arī par savu dizainu, bet tas gan ir katra paša gaumes jautājums, ko pierāda 370 000 pārdoti auto pusgadā un devītā vieta pasaulē pārdotāko auto topā.

10. Ford F series

Foto: Publicitātes foto

"Ford" visjaudīgākās darba mašīnas jeb "F" sērijas popularitāte īpaši pieauga pirms aptuveni desmit gadiem, kad lieli darba auto vairs nebija tikai lauksaimnieku palīgi, bet iemantoja stilīgu pilsētnieku rotaļlietu slavu, kurām turklāt iespējamas visdažādākās tūninga modifikācijas.

Pamatā "F" sērijas modeļi ražoti lielu svaru vešanai un vilkšanai, vienlaikus nodrošinot komfortu un vieglu vadāmību. Popularitāti šīs klases modeļi iemantoja arī iespaidīgā izmēra dēļ, kas atkarībā no modeļa un tā modifikācijas var sasniegt pat autobusa lielumu.

11. Hyundai i30

Foto: Publicitātes foto

Stilīgā "Hyundai Elantra", kas Latvijā pazīstama kā "i30", izceļas ar ārkārtīgi labu degvielas ekonomiju, ērtu un funkcionālu salonu, kā arī lielu bagāžas nodalījumu.

Piektās paaudzes "Elantra" atraktīvais dizains, zemā cena un visā pasaulē īstenotā ilgās garantijas remonta nodrošināšana tai ļauj brīvi konkurēt ar "Ford Fiesta", "Honda Civic", "Chevrolet Cruze" vai "Mazda3".

12. Volksvagen Polo

Foto: Publicitātes foto

"Volksvagen Polo", kura atsevišķas paaudzes Latvijā pazīstamas arī kā "Vento", savulaik tika prezentēts kā mazauto, kas visos parametros atpaliek no tā lielākā brāļa "Golf". Golfs ir audzis un tam līdzi arī "Polo", kas nu jau izmēru ziņā līdzinās "Golf" otrās vai trešās paaudzes modeļiem.

Jaunākās paaudzes "Polo" tiek piedāvāts arī Amerikas tirgum, kas šogad pacēlis tā pārdošanas apjomus. Turklāt kā viena no labākajām mazauto īpašībām ir plašās tā modifikācijas iespējas, ko piedāvā ne tikai pats ražotājs, bet arī neskaitāmi tūninga uzņēmumi.

13. Hyundai Accent

Foto: Publicitātes foto

Līdzīgi kā par "Polo", arī tā konkurents "Hyundai Accent" tirgū nekonkurē ar komfortu vai tehnisko aprīkojumu, bet vadāmību, drošības aspektiem un pats galvenais - cenu un degvielas ekonomiju, kas tam ir lieliski.

Atšķirībā no konkurentiem, tā dizains, tajā skaitā interjers, ir vienkāršāks, bet braukšanas bauda salīdzināta ar sēdēšanu kartona kastē.

14. Honda CR-V

Foto: Publicitātes foto

Konservatīvā dizaina "Honda CR-V" popularitāti galvenokārt izpelnījies sava praktiskuma un markas reputācijas dēļ.

Kā kompaktam apvidu auto tam ir pieklājīgs degvielas patēriņš, taču, salīdzinot ar jebkuru no tā konkurentiem "Ford Escape", "Toyota RAV4", "Nissan Rogue" vai jauno "Kia Sportage", auto tomēr nebūt nav labākais ne cenas, ne komplektācijas ziņā. Daudzviet pasaulē jau pieejama jaunā "CR-V" versija, kas Eiropā būs pieejama gada beigās.

15. Honda Civic

Foto: Publicitātes foto

"Honda Civic" pēdējo paaudžu auto vismaz sākotnēji aizrāva ar savu futūristisko dizainu, taču modelim ir arī labi degvielas patēriņa rādītāji, ērtas sēdvietas, plūstoša braukšanas dinamika un ērti sēdekļi.

Tajā pašā laikā "Civic" salons ir skaļš, turklāt arī tā motors pie lielākiem apgriezieniem atgādina par savu eksistenci ar pat pārāk labi saklausāmu troksni.

16. Suzuki Swift

Foto: Publicitātes foto

Mazais "Suzuki Swift" ir vienkāršs, lēts, uzticams un ekonomisks. Tieši tā vienkāršība nereti tiek uzsvērta kā pluss, pamatojot to ar zemo iespēju kaut kam noiet greizi.

Vienlaikus tas ir skaļš un, par spīti pietiekamajai vietai kājām un galvai, nokļūšana aizmugurējos sēdekļos var kļūt par piedzīvojumu. Salīdzinot ar saviem līdziniekiem, tā jauda ir neliela, kas var pievilt, gan uzsākot braukšanu, gan braucot pret stāvāku kalnu.

17. Wuling Hongtu

Foto: Publicitātes foto

"Wuling Hongtu" jeb atsevišķos tirgos arī "Sunshine" ir Ķīnas automilža "SAIC Motor", ASV bāzētā "General Motors" un "Liuzhou Wuling Motors" kopējais brīnums piecu līdz septiņu cilvēku lētai un praktiskai pārvietošanai.

Auto tiek izplatīts Dienvidāzijā, galvenokārt Ķīnā, taču modeļa pārdošanas apjomi jau tuvākajā laikā varētu ievērojami palielināties, to virzot arī Indijas tirgū. Auto cena atkarībā no modifikācijas ir no 2 500 līdz 4 300 latiem.

18. Toyota Hilux

Foto: Publicitātes foto

"Toyota Hilux" ir arī viena no populārākajām darba mašīnām arī Latvijā. Tās popularitāte gan pie mums, gan pasaulē skaidrojama ar darbspējas, cenas un ietilpības veiksmīgo kombināciju.

Tajā pašā laikā tās mazākais dzinējs tiek kritizēts par pārāk mazo jaudu pat tad, ja kravas kaste ir tukša. Tāpat auto nav piemērots pilsētas un šosejas apstākļiem, jo arī šajos apstākļos piedāvā ne lielāku komfortu, kā braucot pa bezceļu apvidu.

19. Opel Astra

Foto: Publicitātes foto

"Opel Astra", ko citviet pasaulē pazīst arī kā "Buick Excelle XT" vai "Buick Verano", popularitāti iemantojusi dizaina, tajā skaitā augstā komforta dēļ.

Atšķirībā no markas iepriekšējām paaudzēm, ceturtā ir salīdzinoši dārgāka un neekonomiskāka, taču ar plašām modifikācijas iespējām.

20. Hyundai Sonata

Foto: Publicitātes foto

"Hyundai Sonata" ir veiksmīgs piemērs dienvidkorejiešu spējai ražot ne tikai ekonomiskus un lētus, bet arī praktiskus un ērtus auto, turklāt ar katru paaudzi, modeļa popularitāte turpina augt.

No līdziniekiem auto atšķiras vairs tikai ar labo cenu un lielo garantijas laiku, jo visas pārējās kvalitātes sestās paaudzes "Sonata" ir padarījušas par līdzvērtīgu konkurentu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!