Foto: Publicitātes foto

Pēc 16 000 kilometrus gara brauciena polārpētnieks Mareks Kamiņskis, kurš pirms trim mēnešiem Polijā aizsāka savu "No Trace Expedition" ceļojumu Eiropā jaunās paaudzes "Nissan Leaf" elektromobilī, ir ieradies Japānā.

Kamiņskis savā videi draudzīgajā ceļojumā, kas sākās Zakopanē, Polijā, pārvarot dažādus braukšanas apstākļus, šķērsoja astoņas valstis divos kontinentos – Lietuvu, Baltkrieviju, Krieviju, Mongoliju, Ķīnu un Dienvidkoreju – līdz beidzot ieradās galapunktā Tokijā.

"No Trace Expedition" devīze "neatstājot nekādas pēdas" nodemonstrē, ka nulles līmeņa izmešu ceļošana ar elektroautomobili ir iespējama, un parāda piemēru pētniekiem, kas vēlas apmeklēt pasaules tālākos nostūrus, neapdraudot vidi.

Kaut arī Mareks ir pirmais cilvēks, kurš devies ceļojumā gan uz Ziemeļpolu, gan Dienvidpolu viena gada laikā, viņa ceļojums ar elektroautomobili, visticamāk, būs tikpat neaizmirstams. Daži no spilgtākajiem notikumiem Mareka piedzīvojumu sarakstā bija braukšana pa dubļu apvedceļiem Mongolijā un radošas uzlādes metodes Krievijā.

Nesatricināts pēc sākotnējo 16 000 kilometru pārvarēšanas, Mareks atkal sēdīsies pie stūres, lai dotos no Tokijas atpakaļ uz Poliju tajā pašā elektromobilī.

Jaunais elektriskais "Nissan Leaf", pateicoties jaunam 40 kWh akumulatoram, nodrošina 270 km nobraucamo attālumu kombinētajā ciklā.

Mareks komentē: "Man šis ceļojums nenozīmē tikai galamērķa sasniegšanu, tas ir arī par vienkāršām un brīnišķīgām izmaiņām, kas veicina ilgtspēju. Krievijas savvaļā, uz nomaļiem dubļu ceļiem Mongolijā vai Tokijas rosīgajā satiksmē – "Leaf" it visur bija uzticams partneris. Pat nomaļās vietās ar minimālu infrastruktūru "Leaf" varēja uzlādēt un turpināt ceļu. "Leaf" man deva iespēju ievērot savu solījumu un ceļot, neatstājot pēdas, tāpēc es ceru, ka šis ir solis uz priekšu ceļā uz ilgtspējīgu mobilitāti."

"Nissan Leaf" ir pārdotākais elektroautomobilis vēsturē; kopš pirmās paaudzes modeļa izlaišanas 2010. gadā, ir pārdotas jau vairāk nekā 340 000 vienību. Kopš izlaišanas 2017. gadā, Eiropā ir pārdotas vairāk nekā 41 000 vienību, un jaunais "Nissan Leaf" turpina paplašināt savu ieguldījumu, palīdzot veidot ilgtspējīgāku nākotni, kas apvieno inteliģentu jaudu, inteliģentu braukšanu un inteliģentu integrāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!