Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" ietvaros novembra sākumā vairāku dienu garumā notikušajā "Lielajā testa braucienā" īpašā bezceļu trasē kopīgi organizētā izbraucienā žūrijai bija iespēja izmēģināt konkursam pieteiktos pilnpiedziņas apvidus auto, pilsētas satiksmes apvidniekus (t.s. krosoverus) un pikapus.

Smilšu pakalnos sevi labi apliecināja gan tādi "premium" segmenta smagsvari, kā "BMW X5", "Mercedes-Benz GLE" un elektroauto "Audi e-tron", gan tehniskā aprīkojuma un cenas ziņā bezceļiem krietni piemērotākais "Suzuki Jimny". Šādos apstākļos kārtējo reizi bija iespēja uzskatāmi pārliecināties par dažādu moderno palīgsistēmu efektivitāti. Tiešām ir visnotaļ pārsteidzoši, ko spēj paveikt pat šķietami smagnējs un uz šosejas komfortu orientēts krosovers.

Žūrija ir izvēlējusies nomināciju "4x4 Apvidus auto 2020" un "Pilsētas Apvidus auto 2020" finālistu TOP-3. Nomināciju "4x4 Apvidus auto 2020" cīņu par titulu turpina "Audi E-tron", "BMW X5" un "Suzuki Jimny", bet "Pilsētas Apvidus auto 2020" trīs finālisti ir "Mazda CX-30", "Škoda Kamiq" un "Toyota RAV4".

Citā līgā spēlēja pikapi "Mitsubishi L200" un "Ford Ranger Raptor", kuri turklāt bija aprīkoti ar īpašām bezceļu riepām. Par "Mitsubishi" pikapa jaunākās versijas bezceļu sniegumu žūrijai īpašu jautājumu nebija, jo tehniski tas būtiski neatšķiras no pirms pāris gadiem tajos pašos apstākļos testētā modeļa. Tagad tam ir jaunākajām ekoloģiskajām prasībām pielāgots dzinējs, paplašināts pieejamā mūsdienu aprīkojuma klāsts un nedaudz uzlabota trokšņa izolācija salonā, bet būtiskākās un pamanāmākās izmaiņas ir auto priekšdaļas noformējumā.

Savukārt "Raptor" ir pikapa "Ford Ranger" sportiskā versija, kuras galvenās tehniskās atšķirības slēpjas tieši īpašajā bezceļiem konstruētajā piekarē ar "Fox" amortizatoriem. Tā ļauj iespaidīgajam pikapam ļoti pārliecinoši pārvietoties gan pa bedrainu ceļu, gan pielijušu tīrumu, turklāt lielā ātrumā. Šķiet, ka teju katram, kurš izkāpa no "Raptor" augstās kabīnes, seju rotāja plats smaids.

Jāpiebilst, ka efektīgākus foto kadrus meklējot, izdevās smiltīs "iesēdināt" pat par nenogremdējamiem uzskatītos bezceļu karaļus. Tas kārtējo reizi apliecina, ka tehnika nav visvarena, bet prātīga un pieredzējuša vadītāja svarīgo lomu joprojām neviens nav atcēlis.

Abi pikapi "Mitsubishi L200" un "Ford Ranger Raptor" pārstāv vieglā komerctransporta klasi, tāpēc netika iekļauti kā pretendenti "4x4 Apvidus auto 2020" nominācijā, taču visiem interneta lietotājiem ir iespēja par tiem balsot "Tautas simpātijas 2020" vērtējumā internetā. Interneta balsojuma dalībnieki var piedalīties šī gada konkursa pretendentu "Kia Xceed" un "Renault Clio" izlozē uz nedēļas nogali ar pilnu degvielas tvertni.

Jau šo piektdien viesnīcā "Avalon Hotel & Conferences" tiks paziņots "Latvijas Gada auto 2020" titula ieguvējs, kā arī visu 12 papildu nomināciju laureāti.

Šogad konkursā "Latvijas Gada auto 2020" piedalās rekordliels auto dalībnieku skaits - 35 jaunākie automobiļi Latvijā (pieteikšanās kārtībā): "Mitsubishi ASX", "Mitsubishi L200", "BMW X5", "Mercedes-Benz CLA", "Mercedes-Benz GLE", "Seat Tarraco", "Cupra Ateca", "Jeep Wrangler", "Citroën C5 Aircross", "Kia Proceed", "Kia Xceed", "Škoda Scala", Škoda Kamiq", "Volkswagen T-Cross", "Volkswagen Passat", "Porsche Macan S", "Hyundai i30 Fastback N", "Hyundai Santa Fe", "Hyundai Kona Hybrid", "Renault Clio", "Renault Megane R.S. Trophy", "Mazda CX-30", "Range Rover Evoque", "Ford Ranger Raptor", "Ford Focus ST", "Ssangyong Korando", "Audi A1 Sportback", "Audi E-tron", "Audi Q3 Sportback", "Toyota Camry", "Toyota RAV4", "Toyota Corolla Touring Sports", "Toyota Supra", "Peugeot 208" un "Suzuki Jimny".

Konkurss "Latvijas Gada auto" tiek organizēts Latvijā no 1998. gada. Pērn par "Latvijas Gada auto 2019" tika atzīts "Kia Ceed", bet gadu iepriekš galvenā titula laurus plūca "Hyundai i30".

Tags

Latvijas Gada auto

Comment Form