Foto: Publicitātes foto

Autoražotāja "Porsche" uzraudzības padome ir nolēmusi, ka "Macan" nākamā paaudze būs pilnīgi elektriska. Šis būs "Porsche" pirmais pilnīgi elektriskais kompaktais SUV, un ir paredzēts, ka tas atstās montāžas konveijeru nākamās desmitgades sākumā.

Šī izstrādne nozīmē "Porsche" klāsta paplašināšanu elektromobilitātes jomā: "Porsche" pirmais vienīgi elektriskās piedziņas sporta automobilis "Taycan" tiks izlaists tirgū 2019. gada beigās, un drīz pēc tam parādīsies arī tā atvasinājums "Taycan Cross Turismo".

"Elektromobilitāte un "Porsche" ir izcili saderīgi ne tikai tāpēc, ka tos vieno augsti efektīva pieeja, bet it sevišķi tāpēc, ka tie abi ir sportiski," komentē "Porsche AG" valdes priekšsēdētājs Olivers Blūme. "Līdz 2022. gadam mēs ieguldīsim elektromobilitātē vairāk nekā sešus miljardus eiro, un līdz 2025. gadam 50% visu jauno "Porsche" automobiļu varētu būt elektropiedziņas sistēma. Tomēr nākamajos desmit gados mēs pievērsīsimies dažādām piedziņām, kas ietver vēl vairāk optimizētus benzīna motorus, no elektrotīkla uzlādējamu hibrīdautomobiļu modeļus un vienīgi elektriski darbināmus sporta auto. Mēs gribam būt celmlauži tehnoloģiju jomā, tāpēc turpināsim konsekventi orientēt uzņēmumu nākotnes mobilitātes virzienā."

Lēmums par "Macan" nākamās paaudzes ražošanu uzņēmuma Leipcigas rūpnīcā tika pieņemts jau pagājušā gada jūlija sākumā. Šis ieguldījums elektromobilitātē Leipcigas ražotnē rada iespēju nākotnē ražot pilnīgi elektriskus automobiļus līdzšinējā ražošanas līnijā. "Macan" nākamā paaudze ir elektrifikācijas starta signāls. Tāpat kā "Taycan", šajā kompaktajā SUV ir izmantota 800 voltu tehnoloģija un tā pamatā ir "Porsche PPE" (Premium Platform Electric) arhitektūra, kas ir izstrādāta sadarbībā ar "Audi", tādējādi uzsverot ražotnes turpmāko dzīvotspēju un vēl vairāk uzlabojot tās pielāgošanās spēju un efektivitāti.

"Porsche Leipzig GmbH" uzsāka "Cayenne" SUV ražošanu 2002. gadā ar 259 darbiniekiem. Kopš tā laika ražotne ir nepārtraukti attīstījusies, lai kļūtu par vienu no modernākajām un ilgtspējīgākajām rūpnīcām autobūves nozarē.

Modelis "Macan" jau 2011. gadā iezīmēja pavērsiena punktu –, kad tas tika izlaists, Leipcigas ražotne tika paplašināta par pilnvērtīgu rūpnīcu, kas ietver virsbūvju un krāsošanas cehu. Kad 2014. gada februārī rūpnīca uzsāka darbību, tika plānots saražot 40 tūkstošus kompakto SUV gadā; tagad tā katru gadu pasaules tirgiem saražo vairāk nekā 90 tūkstošus automobiļu. Pašlaik pēdējais paplašināšanās posms tika nodots ekspluatācijā pirms diviem gadiem. Tas ļāva tagad arī sēriju "Panamera" pilnīgi izgatavot Leipcigā un palielināt darbinieku skaitu līdz tagadējiem vairāk nekā 4000. Kopš pamatakmens ielikšanas ceremonijas 2000. gada februārī "Porsche" Leipcigā attīstībā ir ieguldījis vairāk nekā 1,3 miljardus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!