Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Porsche" plāno jaunās paaudzes "Cayenne" apvidus automobilim ieviest dīzeļa modifikāciju vēl šogad un saglabās arī dīzeļa versiju mazākajam apvidus automobilim "Macan", intervijā aģentūrai "Automotive News" paziņojis "Porsche" tirdzniecības vadītājs Detlefs fon Platens, tādējādi noliedzot līdz šim izskanējušās ziņas, ka "Porsche" no dīzeļdzinējiem atteicies pavisam.

"Mēs neapgalvojam, ka pametam dīzeļdzinējus," norādījis fon Platens, "šobrīd plānojam vienu dīzeļdzinēju "Cayenne" modelim un vēl vienu "Macan" apvidniekam arī. Apvidus automobiļiem ir jēga no dīzeļdzinējiem, jo šajā segmentā klienti vēlas vilkmi un lielu nobraucamo distanci ar vienu degvielas tvertni."

"Porsche" jaunās paaudzes "Cayenne" apvidus automobili prezentēja pērnā gada rudenī Frankfurtes autoizstādē, tomēr tam līdz šim joprojām nav versijas ar dīzeļdzinēju.

Atbildot uz aģentūras "Automotive News" jautājumu, kad Eiropas tirgū būtu gaidāma jaunā "Cayenne" modeļa versija ar dīzeļmotoru, "Porsche" tirdzniecības vadītājs atbildējis, ka "visticamāk, vēl šī gada laikā".

Ziņu, ka "Porsche" pārtraucis automobiļu ražošanu ar dīzeļdzinēju, pagājušonedēļ publicēja autoritatīvais britu medijs "Autocar", atsaucoties uz "Porsche" preses pārstāvi. "Porsche" modeļu gammā dīzeļdzinējs ir "Macan" un "Panamera" modelim.

Interesanti, ka nedz Vācijas, nedz Latvijas "Porsche" oficiālajā mājaslapā šiem modeļiem dīzeļa versijas patiešām vairs nav sarakstā.

Tomēr Detlefs fon Platens atzīst, ka dīzeļdzinēji nav "Porsche" būtiskākais spēka agregāts, jo šos motors paši nedz izstrādā, nedz ražo, bet vienkārši aizgūst no "Volkswagen" koncerna māsas uzņēmuma "Audi".

"Dīzeļdzinēji mums nekad nav bijuši īpaši būtiski. Tikai 14 procenti no "Porsche" pērn pārdotajiem 246 tūkstošiem automobiļu pasaulē bija aprīkoti ar dīzeļmotoru," norāda "Porsche" tirdzniecības vadītājs, kurš lielāku potenciālu redz elektrifikācijā. "Redzam lielu pieprasījuma pieaugumu pēc uzlādējamiem (plug-in) hibrīdiem, īpaši jaunākajā modeļu paaudzē, kas ļauj tikai ar elektroenerģiju nobraukt līdz 50 kilometriem (līdzšinējo 36 km vietā). Lūk, tam ir būtiska nozīme."

Atgādinām, ka līdz "Porsche" iekļaušanai "Volkswagen" koncernā 2008. gadā un tam sekojošās vadības maiņas, vācu sportisko auto ražotājs kategoriski iebilda pret dīzeļdzinējiem savas markas spēkratos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!