Izrādās, ka tie cilvēki, kuri nosaukti kā topošo RAF elektrisko mikroautobusu dizaineri un inženieri, nemaz nezina par savu dalību projektā, noskaidrojis tālrādes kanāla LTV7 krievvalodīgais raidījums "Personīgā lieta". Savukārt jaunā RAF uzņēmuma birojs, kas it kā grasās atjaunot automobiļu ražošanu ar RAF marku, atrodas pamestā ēkā.

SIA "Rīgas Autobusu Fabrika, RAF" īpašnieks, Ukrainas pilsonis Kirils Šumeiko TV raidījumam norāda, ka vēlējies radīt ekoloģisku transportu, kas būtu kluss un manevrētspējīgs šaurās ielās Eiropas vecpilsētās. Noskaidrojis, ka RAF marka ir brīva, viņš nolēma atvērt ražotni uz vecās bāzes.

Pēc viņa vārdiem, prototips tiks izveidots Lietuvas galvaspilsētā Viļņā, bet pie transportlīdzekļa konstrukcijas strādās Harkovas autosatiksmes institūts. Raidījuma "Personīgā lieta" žurnālisti sazinājās ar šo institūtu Ukrainā un noskaidroja, ka tur par šādu projektu dzird pirmo reizi.

Jaunā RAF dizainu, pēc Šumeiko vārdiem, izstrādājusi Svetlana Mirzojana, kura 50. gadu beigās radīja veidolu "RAF 977" sērijveida mikroautobusam. Šobrīd viņa dzīvo Sanktpēterburgā un arī ar viņu sazinājās LTV7 žurnālisti.

Atjaunotā RAF dizaina skices, kuras publicētas Krievijas medijos, kā studiju kursa darbu izstrādājuši viņas audzēkņi – ceturtā kursa studenti. Viņa apstiprināja, ka Šumeiko sazinājies ar viņu un piedāvājis piedalīties projektā, un viņa nostalģijas pēc piekritusi – tomēr nekāda vienošanās ar Šumeiko nav parakstīta un arī nekāda nauda nav saņemta. Tāpat nedz viņa, nedz viņas studenti nav devuši tiesības izmantot dizaina skices.

Vienā no skicēm transportlīdzeklim ir redzami trīs pedāļi, kamēr elektromobiļiem tie ir tikai divi. Kā komentārā raidījumam "Personīgā lieta" pieļauj Latvijas vienīgā auto izstrādes uzņēmuma "Dartz" vadītājs Leonards Jankelovičs, tas varot nozīmēt tikai vienu – šos automobiļus nemaz nav plānots ieviest ražošanā. Pēc viņa vārdiem, iespējams, Šumeiko vēlas savākt naudu projektam, bet pēc tam paziņot, ka nekas nav izdevies.

SIA "Rīgas Autobusu Fabrika, RAF" pamatkapitāls ir tikai 10 eiro, bet juridiskā adrese norādīta kādā pamestā ēkā Rīgā. Kā noskaidrojis LTV7 raidījums, pašlaik Šumeiko nodarbojas ar ukraiņu konsultēšanu, kā pareizi atmuitot automobiļus ar Eiropas Savienības (ES) reģistrācijas numurzīmēm. Ukrainā pēc jauno noteikumu ieviešanas automobiļu imports no ES kļuvis ļoti dārgs augsto muitas tarifu dēļ.

Jau rakstījām, ka par ukraiņa plāniem Jelgavā atjaunot mikroautobusu RAF ražošanu nav informēta ne Jelgavas pašvaldība, ne pilsētas industriālā parka vadība. Minēto teritoriju pašlaik apsaimnieko "NP Jelgavas biznesa parks", un tā pārvaldniece Arta Nordmane stāstīja, ka neviens nav interesējies par iespēju parkā ražot transportlīdzekļus. Arī pašvaldības pārstāve Egita Veinberga apgalvoja, ka pašvaldībai nav informācijas par iecerēm pilsētā atjaunot transportlīdzekļu ražošanu.

SIA "Rīgas Autobusu Fabrika, RAF" tika reģistrēta 2018. gada augustā. 10 eiro pamatkapitāla uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Kirils Šumeiko. Ukrainis solījis, ka prototips būšot gatavs 2019. gadā un ka ražošana uzsākta 2020. gadā.

Atgādinām, ka 1949. gadā Rīgas 2. autoremontrūpnīcā tika izveidota autobusu virsbūvju rūpnīca, kuru 1955. gadā pārsauca par Rīgas eksperimentālo autobusu fabriku jeb saīsinājumā RAF. No sākuma tā atradās Rīgā (līdz 1975. gadam), pēc tam tai tika uzbūvēti jauni korpusi Jelgavā, un rūpnīca tika pārcelta uz turieni.

Ražošana RAF rūpnīcā tika pārtraukta 1997. gadā. Interesanti, ka pēdējais no RAF konveijera noripojušais eksemplārs bija katafalks "RAF-3311" četru līķu vienlaicīgai nogādāšanai morgā.

Source

DELFI Auto

Tags

Jelgava LTV Ukraina
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form