Ražošanā ievieš dīzeļdzinēju ar pretēji vērstiem virzuļiem
Foto: Publicitātes attēli

Amerikāņu kompānija "EcoMotors" Ķīnā uzsāks ražot opozītmotoru, kurā virzuļi kustās pretī viens otram. Šos spēka agregātus ražos kopā ar Ķīnas kompāniju "Zhongding Power", kas šim nolūkam uzņēmusies rūpnīcas būvniecību. Kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz 200 miljonus ASV dolāru, vēsta aģentūra "Automotive News".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Gadā plānots izgatavot 150 tūkstoš tamlīdzīgu dzinēju; šādu izlaides kapacitāti partneri plāno sasniegt jau nākamgad. Daļu no šiem motoriem realizēs ķīniešu "Zhongding Power", daļu – amerikāņu "EcoMotors". Kādās proporcijās būs šī sadale, pagaidām netiek precizēts.

"EcoMotors" izpilddirektors Dons Runkls, kurš iepriekš strādājis "General Motors" un "Delphi" vadībā, norāda, ka kompānijai ir dažādi piedāvājumi no potenciāliem partneriem Ķīnā. Viņš piebilst, ka šie turbopūtes dīzeļa opozītmotori sērijveida automobiļos nonāks 2015. vai 2016. gadā. Visticamāk, pirmie šos agregātus uzsāks izmantot tieši Ķīnas autoražotāji, kuri interesējas par jauniem dzinēju tipiem.

Pasaules lielākie autoražotāji atteikušies no dzinēju izmantošanas, kuros virzuļi kustās pretī viens otram, jo šāds motors rada pārlieku daudz kaitīgo izmešu. Savukārt "EcoMotors" vadība uzsver, ka šis motors atbilst visām mūsdienu prasībām un patērē par 30 procentiem mazāk degvielas nekā tradicionālie dīzeļdzinēji.

Iepriekšējos dzinēja prototipos ar pretēji vērstiem virzuļiem tie bija novietoti vertikālā pozīcijā – viens virs otra. Tā kā abi virzuļi atrodas vienā cilindrā, tie rada kopīgu degkameru. Turklāt šāda tipa dzinējam nav, piemēram, cilindru bloka galvas. Šāda tipa motoru savulaik radīja krievu izcelsmes inženieris Raimonds Koreivo, kurš savu izgudrojumu patentēja 1907. gadā Francijā.

Atgādinām, ka savu pirmo divcilindru opozītmotoru ar pretēji vērstiem virzuļiem "EcoMotors" prezentēja 2009. gadā. Šis dzinējs attīstīja 325 zirgspēku jaudu un 900 ņūtonmetru griezes momentu pie 2100 apgr./min. 2010. gadā ar savām investīcijām projektam pievienojās arī Bils Geitss, kurš šādu dzinēju izstrādei piešķīra 23,5 miljonus ASV dolāru.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Bils Geitss
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form