Foto: Publicitātes foto

Kā būtu, ja automobilis kļūtu par svarīgu elektrotīkla daļu? V2G princips (vehicle-to-grid – no automobiļa elektrotīklā) ir divvirzienu apmaiņas tehnoloģija, kas drīzumā ļaus "Renault" automobiļiem daļu no akumulatorā glabātās elektroenerģijas ielaist atpakaļ tīklā, lai optimizētu tā darbu un kompensētu atjaunojamās enerģijas avotu nepastāvīgo raksturu.

Pētniecības uzņēmums "CEA" un "Renault Group" jau strādā pie V2G tehnoloģiju nākamajām paaudzēm, kuras nonāks apritē šīs desmitgades beigās. Šim nolūkam "CEA" un "Renault Group" ir kopīgi izstrādājuši jaunu elektroniska strāvas pārveidotāja arhitektūru, kas iebūvēta tieši automobiļa lādētājā. Gandrīz trīs gadu pētniecības rezultātā, reģistrējot 11 kopīgus patentus, šis strāvas pārveidotājs izveidots no inovatīviem materiāliem un kļuvis kompaktāks, turklāt par 30% samazina enerģijas zudumus, uzlabo automobiļa uzlādes laiku un garantē akumulatora izturību. Tas darbosies divos virzienos, uzglabājot no elektrotīkla saņemto enerģiju.

"CEA" un "Renault Group" pētniecības un izstrādes komandas lika kopā savas zināšanas borta energoelektronikas jomā, īpaši par platzonu pusvadītāju materiāliem – gallija nitrīdu (GaN) vai silīcija karbīdu (SiC).

Šī darba rezultātā jaunā arhitektūra, kuras pamatā izmantoti platzonu pusvadītāju materiāli, ļauj par 30% samazināt enerģijas zudumus pārveidošanas laikā un par tādu pašu apjomu mazināt sakaršanu, atvieglojot pārveidotāja sistēmas dzesēšanu.

Inženieru darbs, optimizējot aktīvās (pusvadītāju) un pasīvās (kondensatoru un indukcijas spoles daļas) detaļas, ļāvis samazināt arī lādētāja tilpumu un izmaksas. Augstfrekvences sistēmām paredzēto ferrīta materiālu izmantošanas un ievadīšanas procesa dēļ, ko dēvē par "strāvas spiedienliešanu", pārveidotājs kļuvis kompaktāks.

Pārveidotāja jaunā arhitektūra nodrošina par 22 kW lielāku uzlādes ietilpību trīsfāzu režīmā, tādēļ automobili var uzlādēt ātrāk, vienlaikus nodrošinot akumulatora izturību. Tas nodrošina arī lādētāja darbību divos virzienos, tādēļ akumulatorā glabāto enerģiju var ielaist atpakaļ tīklā vai izmantot, lai nodrošinātu autonoma mājokļa vajadzības pēc elektrības, ja vien šim mājoklim ir divvirzienu skaitītājs. Šis risinājums atbilst tīklu un automobiļa elektromagnētiskā savietojamības (EMS) standartiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!