Foto: Publicitātes foto

Nobraukums un uzlādes ātrums ir vieni no svarīgākajiem elektromobiļa parametriem. Iespējams, nākotnē šie faktori zaudēs savu nozīmi. "Renault" īsteno testus, kuru mērķis ir attīstīt elektromobiļu dinamiskas bezvadu uzlādes tehnoloģiju.

Pēc elektromobiļu iespējamā nobraukuma paplašināšanas un uzlādes ātruma palielināšanas nākamais solis elektrotransporta attīstībā varētu būt dinamiskas elektromobiļu bezvadu uzlādes tehnoloģijas (DEVC) ieviešana.

Pirmie šāda veida testi ar "Renault" modeļiem jau ir notikuši. Īpašā trasē Satorī (Francija) divi "Renault Kangoo ZE" izmantoja uzlādi, braucot ar ātrumu 100 km/h. Tā bija daļa no FABRIC projekta, kura ietvaros uzņēmumi "Qualcomm Technologies" un "Vedecom" aprīkoja eksperimentālo trasi ar galveno DEVC sistēmas elementu, savukārt "Renault" uzstādīja sistēmas otro daļu divos "Renault Kangoo ZE" sērijveida automobiļos. Šie eksperimenti ir pierādījuši, ka uzlāde braukšanas laikā ir iespējama pat tad, ja transportlīdzeklis brauc ar ātrumu līdz 110 km/h.

"Renault" grupa, sadarbojoties ar 32 Eiropas partneriem, piedalās projektā INCIT-EV, kura mērķis ir attīstīt inovatīvus risinājumus elektromobiļu uzlādes jomā. Projekta otrajā posmā, kurš sāksies 2022. gada otrajā pusē, tiks prezentētas arī dinamiskās indukcijas uzlādes sistēmas pilsētas teritorijā Parīzē un piepilsētas apgabalos Versaļā, Francijā.

Līdz 2022. gadam Zviedrijas Gotlandes salā, pateicoties Izraēlas jaunuzņēmumam "ElectReon", tiks izveidots aptuveni 1,6 km garš maršruts, kurā tiks nodrošināta bezvadu uzlāde braukšanas laikā. Tā nodrošinās elektrību elektroautobusiem un kravas automašīnām, kuri kursē starp lidostu un salas galvaspilsētas Visbijas centru. Tādējādi vietējās varas iestādes vēlas šādā veidā samazināt oglekļa dioksīda emisijas.

Tomēr šāda veida risinājumu ieviešana plašā mērogā joprojām rada dažādus izaicinājumus – tam nepieciešama daudzu iesaistīto pušu sadarbība infrastruktūras jomā, nosakot piemērotu uzlādes ierīču izmēru, to finansēšanas veidu, kā arī pielāgot tehnoloģiju dažādām transportlīdzekļu vajadzībām, kuri pārvietojas pa ceļu.

Pirms DEVC tehnoloģija kļūst plaši izmantojama, elektrotransporta veicināšana joprojām ir atkarīga no uzlādes punktu pieejamības vai elektromobiļu nobraukuma. Šobrīd elektromobiļi ar vienu uzlādes ciklu var nobraukt arvien vairāk kilometru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!