Foto: Publicitātes foto

Uzsākot pirmo velo ielas pilotprojekta īstenošanu Latvijā, Pils ielas posmā no Ausekļa līdz Raiņa ielai uz esošā seguma uzsākti horizontālo ceļa apzīmējumu uzklāšanas darbi. Pērn vasarā VAS "Latvijas Valsts ceļi" saskaņoja izmaiņas satiksmes organizācijai Pils ielā, kurā prioritāri pa brauktuvi varēs pārvietoties velosipēdu, nevis automašīnu vadītāji.

Plānots, ka darbi noslēgsies jūnija sākumā, tiem turpinoties Pulkveža Brieža ielas posmā, kur tiks izveidotas velojoslas, un Rožu ielā, kur tiks izveidoti satiksmes mierināšanas elementi drošākai satiksmes organizācijai.

Šajā posmā tiks uzkrāsotas arī piktogrammas un izvietoti informatīvi plakāti, lai skaidrotu satiksmes organizāciju un mudinātu satiksmes dalībniekus mainīt savus pārvietošanās ieradumus, veicinot drošu pilsētvidi.

Ņemot vērā to, ka Siguldā ir Latvijā augstākais velosatiksmes infrastruktūras īpatsvars uz 1000 iedzīvotājiem – 2,7 kilometri – Siguldas galvenajā ielā šī infrastruktūra iztrūka un tai bija jāmeklē inovatīvi risinājumi.

"Ņemot vērā pieaugošo riteņbraucēju skaitu Siguldā, tajā skaitā velosipēdistu kustību uz izglītības iestādēm, sapratām, ka ir jāievieš mūsdienīgi risinājumi satiksmes uzlabošanā, kas pašvaldībai ir milzīgs izaicinājums ierobežota finansējuma apstākļos. Latvijā šis ir pirmais gadījums, kad iela projektēta ar mērķi mainīt autocentrisko brauktuves principu uz velocentrisko," informē Siguldas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Uģis Mitrevics.

"Pagaidām Latvijā nav izveidots normatīvais regulējums ielai ar šādu izmantošanas principu, un Siguldas Pils iela kalpos kā pilotprojekts normatīvo regulējumu izstrādāšanai. Mēs pierādīsim, ka vienā ielā cieņpilni un droši velosipēda vadītājs var braukt ar priekšrocību pār autotransportu. Pateicamies visiem ekspertiem un arī progresīvi domājošiem siguldiešiem par iesaisti velo ielas tapšanas darbā un ceram, ka Siguldas piemērs kalpos veloinfrastruktūras attīstībai visā Latvijā," uzskata Mitrevics.

Vēsturiski Pils ielu Siguldā pirms vairākiem desmitiem gadu bija plānots pārveidot par gājēju ielu, to pilnībā slēdzot autotransportam. Tomēr jaunākās tendences Eiropā un pasaulē, kurās ir attīstīta velobraukšanas kultūra, ir pierādījušas, ka visi satiksmes dalībnieki spēj cienīt viens otru, tāpēc ir iespēja savienot riteņbraukšanu un autotransporta satiksmi, panākot mazaizsargātāko satiksmes dalībnieku drošību. Pils ielā saglabāsies braukšanas joslas abos virzienos, tāpat saglabāsies arī autotransporta novietošanas iespējas ielas malās.

Iepriekšējos gados Pils ielas kā velo ielas projekta izstrādes un saskaņošanas procesā notika vairākas iesaistīto pušu tikšanās un darba grupas, kurās piedalījās "Latvijas Valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcijas, Valsts policijas un pašvaldības pārstāvji, kā arī projektētāji no SIA "IE.LA inženieri" un Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadības. Tādējādi pilotprojekta mērķis ir panākt velotransporta dominanci konkrētā ielā, izveidojot ceļa apzīmējumus, kas saskaņoti ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas satiksmes drošības audita prasībām.

Šī ir tikai daļa no projekta, kuru Siguldas novada pašvaldība īsteno drošākai un videi draudzīgākas pilsētvides iekārtošanai. Aprīlī pilsētas centrā tika ieviesta zona, kurā autotransports drīkst pārvietoties ar ātrumu 30 km/h, kā arī vairākās ielās tiek izvietoti satiksmi mierinoši elementi visu satiksmes dalībnieku drošībai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!