'Škoda' ar aizmugurē novietoto motoru svin 50 gadu jubileju
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Škoda" šomēnes svin 50 gadu jubileju lenģendārajam "1000 MB" modelim, kas apvienoja virsbūves aizmugurējā daļā novietotu motoru, aizmugurējo riteņu piedziņu un nesošās virsbūves konstrukciju.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Škoda 1000 MB" debitēja 1964. gada 21. martā un ātri vien kļuva par Čehoslovākijas dižpārdokli. Piecu ražošanas gadu laikā kompaktais sedans tika izgatavots 443 tūkstoš vienībās un vairāk nekā puse no tiem tika eksportēti uz ārvalstīm, ieskaitot Jaunzēlandi un Austrāliju.

Skaitlis "1000" modeļa nosaukumā apzīmē motora darba tilpumu kubikcentimetros. Turklāt šis modelis tika piedāvāts dažādās versijās, ieskaitot sportisko un "MBX" divdurvju modifikāciju.

"Škoda" apgalvo, ka šis ir pirmais Eiropā ražotais automobilis, kurā motora cilindra blokā un manuālajā pārnesumkārbā izmantots alumīnijs.

Viena litra motors ar ūdens dzesi attīstīja 37 zirgspēku jaudu. Ņemot vērā, ka pats automobilis svēra vien 755 kilogramu, tas bija visai ekonomisks, uz 100 km ceļa vidēji patērējot septiņus līdz astoņus litrus benzīna. "Škoda 1000 MB" maksimālais braukšanas ātrums sasniedza 120 km/h. Savukārt 1966. gadā motora jauda tika palielināta līdz 43 ZS.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Škoda
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form