'Škoda' ar aizmugurē novietoto motoru svin 50 gadu jubileju
Foto: Publicitātes foto

Kompānija "Škoda" šomēnes svin 50 gadu jubileju lenģendārajam "1000 MB" modelim, kas apvienoja virsbūves aizmugurējā daļā novietotu motoru, aizmugurējo riteņu piedziņu un nesošās virsbūves konstrukciju.

"Škoda 1000 MB" debitēja 1964. gada 21. martā un ātri vien kļuva par Čehoslovākijas dižpārdokli. Piecu ražošanas gadu laikā kompaktais sedans tika izgatavots 443 tūkstoš vienībās un vairāk nekā puse no tiem tika eksportēti uz ārvalstīm, ieskaitot Jaunzēlandi un Austrāliju.

Skaitlis "1000" modeļa nosaukumā apzīmē motora darba tilpumu kubikcentimetros. Turklāt šis modelis tika piedāvāts dažādās versijās, ieskaitot sportisko un "MBX" divdurvju modifikāciju.

"Škoda" apgalvo, ka šis ir pirmais Eiropā ražotais automobilis, kurā motora cilindra blokā un manuālajā pārnesumkārbā izmantots alumīnijs.

Viena litra motors ar ūdens dzesi attīstīja 37 zirgspēku jaudu. Ņemot vērā, ka pats automobilis svēra vien 755 kilogramu, tas bija visai ekonomisks, uz 100 km ceļa vidēji patērējot septiņus līdz astoņus litrus benzīna. "Škoda 1000 MB" maksimālais braukšanas ātrums sasniedza 120 km/h. Savukārt 1966. gadā motora jauda tika palielināta līdz 43 ZS.

Source

www.DELFI.lv

Tags

Škoda
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form