Foto: AFP/Scanpix

Koncerna "Volkswagen" (VW) menedžeri un arodbiedrības izskata variantus, kā ierobežot konkurenci ar zemāku izmaksu automobiļu marku "Škoda", piemēram, pārnest daļu tās ražošanas uz Vāciju un likt čehu autoražotājam maksāt vairāk par VW tehnoloģijām, vēsta aģentūra "Reuters" ar atsauci uz anonīmu avotu koncernā.

VW "dīzeļgeitas" saistībā ir spiests atlaist darbiniekus un kompensēt zaudējumus, kamēr "Škoda" presē bauda pozitīvus savu spēkratu apskatus un čehu autoražotāja peļņa iekšējo konkurenci starp VW koncerna markām ir padarījusi tikai sīvāku.

VW tagad vēlas to ierobežot un uzskata, ka "Škoda" bauda nepelnītas priekšrocības, apvienojot vācu tehnoloģijas ar lētāku darbaspēku. Tādējādi "Škoda" apdraudot VW markas pārākumu, tuvojoties elektromobiļu bumam.

Ķīviņš starp VW un "Škoda" pieņemas tikai spēkā, mēģinot sabalansēt peļņu un darbaspēku, kā arī kontroli un autonomiju pār 12 auto markām vācu koncernā. "Tā vietā, lai mēs koncentrētos uz "Tesla" pārspēšanu, mēs vienkārši izniekojam savus spēkus iekšējos konfliktos," aģentūrai "Reuters" skaidrojis kāds no VW menedžeriem.

"Škoda" pēdējo 26 gadu laikā VW paspārnē no pelniem ir izaudzis par veiksmīgu vidējās cenas spēkratu ražotāju, stabili atkarojot pozīcijas no konkurentiem, tostarp paša VW, un pērn pat pārspējot "Audi" tīro peļņu.

Tajā pašā laikā VW ir spiests atlaist tūkstošiem darbinieku, lai tiktu galā ar Vācijas rūpnīcu pārlieko kapacitāti. Vācijas arodbiedrības "Škoda" veiksmi redz gan kā potenciālu draudu, gan kā potenciālu iespēju.

VW arodbiedrības šobrīd pieprasa daļu "Škoda" ražošanas jaudu pārcelt uz Vācijas rūpnīcām, uzzinājis "Reuters". Ar šādu priekšlikumu plānots kompensēt "VW Passat" ražošanas apjoma sarukumu un "Golf" modeļa novecošanu, kas var novest pie vēl vairāk darbavietu likvidēšanas.

Tāpat tiekot izskatīts variants, ka "Škoda" varētu maksāt lielākus meslus par VW tehnoloģiju izmantošanu savos spēkratos. Jāatzīmē, ka VW koncerna modulāro platformu MQB izmanto arī citas koncerna markas, piemēram, "Audi" un SEAT.

Reaģējot uz šīm ziņām, Čehijas premjerministrs Bohuslavs Sobotka solīja tikties ar "Škoda" vadību un arodbiedrībām, lai precizētu situācijas apstākļus. Čehijas valdība pārliecināšoties, ka "ražošana netiek pārcelta ārpus valsts", rakstīts premjera biroja preses paziņojumā.

2016. gadā "Škoda" visā pasaulē pārdeva 1,13 miljonus automobiļu, no kuriem vispopulārākais modelis bija "Octavia".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!