Foto: Publicitātes foto

Kaut arī respondenti norāda, ka viens no būtiskākajiem iemesliem lietota auto iegādei ir tā zemākās uzturēšanas izmaksas, vien 40% gadījumu reālie tēriņi sakrīt ar plānotajiem – nelielam respondentu skaitam izdodas ietaupīt līdz 100 eiro no plānotajiem tēriņiem, savukārt trešdaļa respondentu auto uzturēšanai novirza līdz 500 eiro gadā vairāk, nekā bija ierēķinājuši. Tā liecina "Bigbank" sadarbībā ar auto ekspertu Normundu Avotiņu šī gada aprīlī veiktais pētījums "Lietoto automobiļu uzturēšanas izmaksas".

"Jāatzīmē, ka vien 14% auto īpašnieku pirms auto iegādes rūpīgi izvērtē spēkrata stāvokli - pārbauda tā vēsturi pēc šasijas (VIN) numura un veic auto apskati servisā. Pārliecinošs vairākums veic tikai vizuālo apskati, kas arī var novest pie nepareizas potenciālo izmaksu aprēķināšanas. Saliekot kopā paredzamās izmaksas auto apkopei, braukšanas intensitāti un kredīta summu, potenciālais pircējs varēs ieraudzīt pilnu ainu un izšķirties starp vienu vai otru auto modeli," stāsta "Bigbank AS" Latvijas filiāles vadītājs Artis Bērziņš.

Plānojot vidējās vai kompaktās klases auto iegādi, pircējam vidēji jārēķinās ar 586 eiro gadā, kas būs jānovirza auto apkopei. Kompaktās klases automobiļa uzturēšana īpašniekam izmaksās nedaudz mazāk – 554 eiro gadā, savukārt vidējās klases auto īpašniekam attiecīgi 618 eiro.

Lielāka starpība veidojas, skatoties auto apkopes izmaksas nobraukto kilometru šķērsgriezumā. Tā, braucot ar 10 gadus veco auto vēl 150 000 kilometru, kompaktās klases auto īpašnieki vidēji apkopei iztērēs 4645 eiro un vidējās klases gandrīz par tūkstoti vairāk jeb 5412 eiro.

Atšķirības izmaksās rodas, salīdzinot auto arī pēc dzinēju tipa. Auto ar benzīna tipa dzinēju savam īpašniekam gadā izmaksās 552 eiro un 150 000 km nobraukums attiecīgi 4761 eiro. Īpašumā esot spēkratam ar dīzeļdzinēju, ir jārēķinās auto apkopej novirzīt vidēji 621 eiro gadā, bet 150 000 km nobraukumam – 5296 eiro.

Pētījumā tika apskatītas populārāko vidējās un kompaktās klases automobiļu uzturēšanas izmaksas, salīdzinot tās savā starpā. Kompaktajā klasē tika apskatīti "Volkswagen Golf 1.6", "Ford Focus 1.6", "Opel Astra 1.6" un "Toyota Auris 1.6" modeļi. Savukārt vidējā klasē izpētīti tika šādi modeļi – "Audi A4 2.0d", "Mazda 6 2.0", "VW Passat 2.0d" un "BMW 320d" (E90). Pētījumā apskatītie automobiļi ir 2007. gada izlaiduma ar vienādu nobraukumu un līdzīgiem dzinēju tilpumiem.

Lietoto auto pētījums tika veikts sadarbībā ar "Omnicom Media Group", savukārt auto apkopes izmaksu izpētē piedalījās auto jomas eksperts Normunds Avotiņš, informāciju par detaļu cenām nodrošināja "Inter Cars Latvija", rezerves daļu tirgotājs un kvalitatīvs servisa partneris.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!