Foto: Publicitātes foto

Tirdzniecībā Latvijā nonācis jaunās paaudzes "Mercedes-Benz GLE" apvidus automobilis, kas maksās no 65 100 eiro. Tirgū tas konkurēs ar "BMW X5" un "Audi Q7" apvidniekiem. Jaunajam "GLE" ir jaunizstrādāti motori un ieviesta jaunas paaudzes aktīvā balstiekārta E-ABC.

Jaunais "Mercedes-Benz GLE" ir izstrādāts uz modulārās platformas MHA (Modular High Architecture), kurai ir daudz kā kopīga ar MRA šasiju (Modular Rear Architecture), kas izmantota C-, E- un S-klases mersedesu pamatā.

Jaunais apvidus automobilis ir ietilpīgāks par līdzšinējo – tā riteņu garenbāze palielināta par astoņiem centimetriem (līdz kopumā 2995 mm), kas ļāvis vietu aizmugurējo pasažieru kājām palielināt par 69 mm. Turklāt aizmugurējie sēdekļi ir bīdāmi uz priekšu un atpakaļ 10 centimetru diapazonā, tāpat tiem ir regulējams atzveltnes sagāzums. Par papildu samaksu pieejama arī trešā sēdekļu rinda.

Priekšējā panelī ir milzīgs ekrāns, kas apvieno mērinstrumentu paneli, multimediju un navigācijas sistēmu. Ar ekrānu var mijiedarboties ne tikai ar skārieniem, bet arī žestiem un balss komandām.

Jaunais "Mercedes-Benz GLE" ir pirmais šīs markas automobilis, kam pieejama "E-Active Body Control" (E-ABC) balstiekārta, kas pneimatiskos elementus apvieno ar hidrauliskajiem. Daļēji arī šim nolūkam apvidnieks ir aprīkots ar 48V elektrisko sistēmu, kas baro kompaktos elektromotorus amortizatoros. Tomēr "GLE" pieejams arī ar tradicionālo balstiekārtu ar tērauda atsperēm vai arī pneimatisko balstiekārtu un "ADS+" sistēmas amortizatoriem.

"Mercedes-Benz GLE" dzinēju gamma ietver agregātus ar četriem, sešiem un astoņiem cilindriem. Pagaidām autoražotājs detalizētāku informāciju sniedzis tikai par vienu no modifikācijām – "Mercedes-Benz GLE 450 4Matic" būs aprīkots ar trīslitru rindas sešcilindru benzīna motoru, kas attīsta 367 zirgspēku jaudu un 500 ņūtonmetru griezes momentu. Savukārt "daļējā hibrīda" sistēma "EQ Boost" īslaicīgi dos papildu 22 ZS un 200 Nm. Vēlāk apvidniekam tiks piedāvāta arī pilnvērtīga hibrīda sistēma ar iespēju akumulatorus uzlādēt no elektroligzdas.

Visās modifikācijās "GLE" spēka agregāts tiks sajūgts ar deviņpakāpju automātisko pārnesumkārbu "9G-Tronic". Savukārt pilnpiedziņas sistēma apvidniekam būs atkarīga no izvēlētās modifikācijas – automobiļiem ar četru cilindru dzinēju tā būs vienkāršota.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!