Brauciens sākās trešdien, 26. maijā, pulksten 5.43 no "HysetCo" ūdeņraža stacijas pie Parīzes lidostas Orlī un tika pabeigts, kad ar vienu uzpildi bija veikti 1003 kilometri. Nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes, Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

Rekorda mēģinājumā tika izmantots ūdeņradis, un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/ 100 km, "Mirai" tvertnēm spējot uzglabāt kopumā 5,6 kg ūdeņraža.

Jaunais "Mirai" ir "Toyota" otrās paaudzes degvielas šūnu elektriskais automobilis. Salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli tas nodrošina augstāku veiktspēju un labāku braukšanas dinamiku, kā arī elegantāku un dinamiskāku dizainu.

Turklāt degvielas šūnu sistēmas paaugstinātā efektivitāte kopā ar lielāku ūdeņraža tvertņu ietilpību un labāku aerodinamiku ir veicinājusi sniedzamības palielināšanos līdz aptuveni 650 km normālos braukšanas apstākļos. Savukārt tvertņu piepildīšanai pie 700 bāru spiediena uzpildes stacijā nepieciešams mazāk par piecām minūtēm.

Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja "ekobraukšanas" stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji.

Rekorda labošanas mēģinājumā piedalījās četri braucēji – "Toyota" kompānijas pārstāvji, kā arī "Energy Observer" dibinātājs un kapteinis Viktorjēns Erisārs. "Energy Observer", kam "Toyota" ir partneris, ir pirmais katamarāns, kas aprīkots ar "Toyota" degvielas šūnu sistēmu.
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!