Foto: FIAT arhīva foto
Šobrīd vislielākā tilpuma iekšdedzes dzinējs automobilī ir astoņu litru agregāts "Bugatti Chiron" superauto, tomēr tāds maksā miljonus. Vēl nesen rekordists bija cenā vismaz desmitkārt pieejamākais "Dodge Viper", kā ražošanu pārtrauca 2017. gadā un kā 8,4 litru motors bija aizgūts no pikapa. Mūsdienās lielākie automobiļu motori ir ap sešiem litriem – pārsvarā grezniem limuzīniem un īpaši sportiskiem spēkratiem. Autobūves vēsturē ir maz sērijveida automobiļu, kuru motora tilpums pārsniedzis astoņus litrus. Līdz ar to joprojām – vairāk nekā 100 gadus – šajā parametrā nepārspēts ir 1910. gada "FIAT S.76" jeb "Turīnas Briesmonis", kas tika aprīkots ar 28,4 litru motoru un kas ir saglabājies līdz pat mūsdienām.

Portāls "Delfi" atskatās vēsturē, kā tapa leģendārais "Turīnas Briesmonis" un kādēļ ar vislielāko automobiļa motoru vien nepietiek braukšanas ātruma rekorda uzstādīšanai. Turklāt šis unikālais auto būtu visu aizmirsts, ja vien gadsimtu vēlāk kāds kolekcionārs nebūtu atradis "Turīnas Briesmoņa" pa pasauli izmētātās detaļas un restaurējis to līdz sākotnējai spozmei.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!