Turcijas valdība ieguvusi tiesības uz "SAAB 9-3" modeļa tehnoloģiju un agregātu izmantošanu, uz kā bāzes valstī tiks radīts savs "nacionālais automobilis", vēsta "SAAB" markas entuziastu portāls "Saabplanet".

"Mēs iegādājāmies "SAAB 9-3" intelektuālās tiesības bez tiesībām izmantot zviedru markas nosaukumu. Mūsu nacionālais automobilis tiks ražots ar turku zīmolu. Mēs izvēlējāmies "SAAB", jo šajos automobiļos kompānija izmantoja pirmšķirīgas tehnoloģijas. Tāpat tiem ir komfortabla un uzticama automobiļa reputācija. Tas ir tieši tas, kas mums vajadzīgs," presei paziņojis Turcijas zinātnes, rūpniecības un tehnoloģiju ministrs Fikri Išiks.

Pēc viņa vārdiem, pārrunas par "SAAB 9-3" tehnoloģiju iegādi ilga aizvadītos sešus mēnešus. Išiks atteicies nosaukt līguma summu, tomēr norādīja, ka tā bijusi "ļoti pieejama cena".

Pašlaik turki radījuši trīs jaunā automobiļa prototipus, kuri ārēji atgādina "Cadillac BLS", kam ir kopīga platforma ar "SAAB 9-3". Sērijveida modeļa radīšanai 85% komponenšu tiks ražotas Turcijā; līdz gala variantam būšot nepieciešami trīs līdz pieci gadi. Projekta vērtība tiek lēsta aptuveni miljarda ASV dolāru apmērā. Izstrādē piedalīsies arī Zviedrijas un Ķīnas kopuzņēmums "National Electric Vehicle Sweden" (NEVS), kam pašlaik pieder "SAAB" marka.

"SAAB 9-3" tika ražots no 1998. līdz 2011. gadam, kā arī vēlāk pēc rūpnīcas darbības atjaunošanas no 2013. līdz 2014. gadam. Pēdējā versijā tas tika komplektēts ar 220 zirgspēku jaudīgo divlitru turbopūtes benzīna dzinēju. Eiropā šāds "SAAB 9-3" maksāja no 31 tūkstoša eiro. Automobiļa ražošana atkal tika pārtraukta 2014. gada maijā finanšu trūkuma dēļ.

Tāpat NEVS radījis "SAAB 9-3" elektromobiļa versiju, kas aprīkota ar 140 ZS agregātu. Tomēr sērijveida ražošanā tā arī nenonāca.

"SAAB" kompānija par bankrotējušu tika atzīta 2011. gadā, pēc kā tā nonāca NEVS īpašumā. Jaunais uzņēmums plānoja restrukturizēt "SAAB" un atjaunot automobiļu ražošanu, tomēr 2014. gadā parādu dēļ arī NEVS bankrotēja. 2015. gada pavasarī kopuzņēmums paziņoja par jaunu Ķīnas investoru piesaisti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!