Foto: Privātais arhīvs

Šī gada 6. janvārī Vācijas taksometra vadītājs Hansjergs fon Gemmingens-Hornbergs ar savu "Tesla Model S" sasniedza 1,5 miljonu kilometru nobraukumu – tas ir rekorda rādītājs šim gandrīz 10 gadus vecajam amerikāņu elektromobilim. Tomēr interesējošākais jautājums daudziem būs, vai tas viņam izdevies ar auto izlaides brīdī uzstādīto motoru un akumulatoru. Atbilde ir nē – šie agregāti ir mainīti un ne reizi vien.

Ar šo "Tesla Model S P85", kas izlaides brīdī bija visjaudīgākā šī elektromobiļa versija, apaļš miljons kilometru tika sasniegts 2019. gada 28. novembrī, bet 2020. gada 15. oktobrī nobraukums sasniedza 1,2 miljonus kilometrus. No odometra rādījuma hronoloģijas izriet, ka vācu taksists ar šo elektromobili gadā nobrauc vairāk nekā 200 tūkstošus kilometru.

Kā noskaidrojis elektromobiļu specializētais izdevums "Inside EV's", kas Gemmingena-Hornberga gaitām seko pastāvīgi, šim rekorda nobraukuma "Tesla Model S" elektromobilim motors un akumulators ir mainīts vairākkārt.

Ar oriģinālo akumulatoru taksists spējis nobraukt 290 tūkstošus kilometru, pēc kā tas rūpnīcas garantijas ietvaros tikai nomainīts ar citu. Kamēr "Tesla" inspicēja oriģinālo akumulatoru, automobilī uzstādīja citu lietotu komplektu, kas nokalpoja nepilnu gadu jeb 150 tūkstošu kilometru nobraukumu. Pēc tam "Tesla" tam uzstādīja pilnīgi jaunu akumulatoru. Vai ar to patiešām izdevies nobraukt veselu miljonu kilometru bez atkārtotas nomaiņas, pagaidām precīzas atbildes uz šo jautājumu nav, raksta "Inside EV's".
Foto: Privātais arhīvs

Vairākkārt mainīts arī šī "Tesla Model S" elektromotors, kas "P85" versijā ir viens – uz aizmugurējās riteņu ass. Pirmo izlaides gadu "Tesla" elektromobiļiem tas nav izcēlies ar īpašu uzticamību lielās jaudas un griezes momenta dēļ. Pirmo 680 tūkstošu kilometru nobraukuma laikā tas tika mainīts trīs reizes, savukārt ceturto reizi elektromotors tika mainīts pie miljona kilometru nobraukuma.

Aizmugurējo riteņu piedziņas "Tesla Model S P85" tika ražots periodā no modeļa debijas 2012. gadā līdz 2014. gadam, vēlāk tik jaudīgas "Model S" versijas "Tesla" piedāvāja jau tikai ar pilnpiedziņu. "Tesla Model S P85" tika aprīkots ar 421 ZS (310 kW) elektromotoru, kā griezes moments sasniedz 601 Nm. Šāds elektromobilis no vietas līdz 100 km/h paātrinās 4,4 sekundēs un maksimāli sasniedz 210 km/h. Savukārt tā 85 kWh akumulators nodrošina līdz 500 km sniedzamību un ātro uzlādi ar 120 kW.

Šis nav Gemmingena-Hornberga pirmais "Tesla" elektromobilis – pirms tam viņš brauca ar no 2008. gada ražoto "Tesla Roadster", sasniedzot vairāk nekā 620 tūkstošu kilometru, kas arī ir rekorda nobraukums šim modelim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!