Foto: Shutterstock
Otrdien, 26. maijā, valdība apstiprināja Satiksmes ministrijas izstrādātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kuru mērķis ir paredzēt kārtību elektroskrejriteņu iekļaušanai ceļu satiksmē.

Palielinoties elektroskrejriteņu skaitam, vienlaikus pieaug arī riski satiksmes drošībai, tostarp gājējiem. Tāpēc Satiksmes ministrija ir izstrādājusi likumprojektu "Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", paredzot papildināt Ceļu satiksmes likumu ar normām, kas attiecināmas uz elektroskrejriteņu iekļaušanu dalībai ceļu satiksmē.

Likumprojekts, citā starpā, paredz papildināt likumu ar elektroskrejriteņa definīciju, precizēt likumā ietvertā transportlīdzekļa un mehāniskā transportlīdzekļa definīciju, kā arī mopēda, tricikla, motocikla, kvadricikla un velosipēda terminus.

Tāpat likuma grozījumi nosaka, ar kādiem transportlīdzekļiem atļauts piedalīties ceļu satiksmē, paredzot, ka arī ar elektroskrejriteni ir atļauta dalība tajā; un precizējumu, kā veicama velosipēdu un elektroskrejriteņu reģistrācija.

Vēl jaunums ir papildu izņēmumi, kad transportlīdzeklim nav nepieciešama valsts tehniskā apskate; precizējums normām attiecībā uz komersantiem, kuriem ir tiesības nodarboties ar transportlīdzekļu vadītāju, tostarp traktortehnikas vadītāju, apmācību; un precizējums attiecībā uz vecumu, no kāda ir pieļaujama dalība ceļu satiksmē ar velosipēdu un elektroskrejriteni.

Par Ministru kabineta apstiprinātajiem grozījumiem tālāk jālemj Saeimai.

Saistībā ar minētajiem grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ir izstrādāti un šobrīd tiek saskaņošanai virzīti saistītie grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi". To mērķis ir papildināt noteikumus ar prasībām elektroskrejriteņu vadītājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!