Foto: Travelnews.lv

"VID redzeslokā ir nonākusi informācija par vieglās automašīnas "Bugatti Veyron" iegādi, kā rezultātā tiek veikta uzņēmuma, kas to iegādājies, risku analīze," portālu "Kasjauns.lv" informējusi VID pārstāve Evita Teice - Mamaja.

Tajā pašā laikā VID atgādina, ka saskaņā ar likuma "Par Valsts ieņēmumu dienestu" 21. pantu un likuma "Par nodokļiem nodevām" 22.pantu VID ierēdnim un darbiniekam aizliegts, izņemot likumā "Par nodokļiem un nodevām" paredzētos gadījumus, izpaust par nodokļu maksātāju jebkādu informāciju, kas ierēdnim vai darbiniekam kļuvusi zināma, pildot dienesta pienākumus. Tādējādi nodokļu administrācija nav tiesīga sniegt informāciju par SIA "Jacob LV" veiktajiem un plānotajiem nodokļu administrēšanas vai kontroles pasākumiem.

Jau rakstījām, ka pagājušonedēļ SIA "Jacob LV" reģistrēja 1,8 miljonus eiro vērtu "Bugatti Veyron" superauto un ar to tajā pašā dienā neveiksmīgi mēģināja iziet tehnisko apskati.

Kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas "Lursoft" dati, 2007. gadā reģistrētā SIA "Jacob LV" kā darbības veidus norādījusi sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu. 2015. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 30 136 eiro, bet gadu tas noslēdza ar 85 618 eiro zaudējumiem. Uzņēmuma vienīgā īpašniece ir Britu Virdžīnu salas reģistrētā "ADVIPRO GmbH Corp". Paraksta tiesīgā valdes locekle ir 1974. gadā dzimusī Dina Zakmane.

Turklāt šis nav pirmais tamlīdzīgais SIA "Jacob LV" darījums. Pirms nepilniem 10 gadiem šis uzņēmums iegādājās tobrīd dažus simtus tūkstošus eiro vērto "Pagani Zonda Roadster F Clubsport" superauto, kas šogad jau bija sasniedzis aptuveni divu miljonu eiro vērtību un izvests no Latvijas (tam individuālā numurzīme "ZONDA" tika aizstāta ar eksporta numurzīmēm, visticamāk, pārdošanai ārvalstīs).

Konkrētais automobilis ir 2009. gada ražojuma ar nepilnu septiņu tūkstošu kilometru nobraukumu. Spēkrats ir importēts no Austrijas, un tā pārdošanas sludinājums joprojām ir apskatāms Eiropā lielākajā transportlīdzekļu tirdzniecības portālā Mobile.de. Kā redzams, par to pārdevējs prasījis 1,8 miljonus eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli.

Tomēr tehnisko apskati tūkstoš zirgspēku jaudīgajam "Bugatti Veyron" spēkratam neizdevās veiksmīgi iziet – inspektori protokolā ierakstījuši aizrādījumu, ka uzstādītas "neatbilstošas riepas" un ir "nepietiekams riepu protektora dziļums", kam ziemā jābūt vismaz četri milimetri. Transporta ekspluatācijas nodoklis "Bugatti Veyron" Latvijā ir 620 eiro gadā, kā arī tam ir jāmaksā uzņēmuma vieglo transportlīdzekļu nodokļu likme 62 eiro mēnesī.

"Bugatti Veyron" debitēja 2005. gadā un kļuva par visjaudīgāko un visātrāko sērijveida automobili pasaulē. Līdz šim šī modeļa spēkrats Latvijā nebija ticis reģistrēts, kaut arī pie mums ir spēkrati, kuri iegādes brīdī maksājuši miljonu un vairāk, piemēram, "Aston Martin One-77" vai sešu riteņu "Mercedes-Benz G63 AMG".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!