Foto: Shutterstock

Vīrieši dažkārt ir pat aktīvāki blakussēdētāji automašīnā un var traucēt šoferim vairāk nekā dāmas –, tā noskaidrots Drošas braukšanas skolas (DBS), apdrošināšanas sabiedrības "Ergo" un "SEB līzings" kopīgi veiktajā aptaujā "Blakussēdētāja portrets".

Tikai 38% vīriešu pretstatā 50% sieviešu aptaujā atzina, ka visbiežāk klusējot vēro ainavu, ja atrodas blakussēdētāja lomā. Tāpat par 15% mazāk vīriešu nekā sieviešu atklāj, ka, izvēloties klusēt vai tērzēt, parasti pielāgojas autovadītājam. Tajā pašā laikā gandrīz trešdaļa autovadītāju norāda, ka pārāk runīgs līdzbraucējs ir apgrūtinošs apstāklis auto vadīšanā.

Taču vīrieši, kā rāda aptaujas rezultāti, brauciena laikā biežāk, piemēram, vēlas spēlēt spēles, iesaistot autovadītāju un blakussēdētājus, runā pa telefonu un "sērfo" internetā, kā arī pārslēdz radio un dzied līdzi.

Kungi retāk aizrāda par braukšanas stilu un ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, kas no autovadītāju puses aptaujā nosaukts kā otrais apgrūtinošākais apstāklis. Taču vīrieši vienlīdz aktīvi (38%) kā sievietes seko līdzi satiksmei un apspriež to ar šoferi, kas arī nepatīk tiem, kas vada auto.

"Varētu domāt, ka pļāpīgās ir tieši dāmas, lai gan, kā rāda aptauja, sarunu ar autovadītāju cenšas uzturēt abu dzimumu blakussēdētāji vienlīdzīgi – 30%. Katrā ziņā neatkarīgi no tā, vai blakussēdētājs ir vīrietis vai sieviete, visiem pasažieriem automašīnā ir svarīgi atcerēties, ka autovadītāja primārais uzdevums ir vadīt auto, sekot līdzi satiksmei un uz ceļa notiekošajam. Pārlieku aizrautīgas sarunas var novērst šofera uzmanību no ceļa. Tas ir pāris sekunžu jautājums, kuru laikā var notikt nenovēršamais," atgādina "Ergo" transportlīdzekļu apdrošināšanas nodaļas vadītājs Aldis Eņģelis.

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja publiskotie dati, ceļu satiksmes negadījumu skaitam ir tendence pieaugt. Šī gada pirmajā ceturksnī par 9% pieaudzis apdrošinātājiem iesniegto zaudējumu pieteikumu skaits, savukārt pēc CSDD datiem reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits ir pieaudzis pat par 10%.

"Daļēji tas skaidrojams ar to, ka satiksmes intensitāte turpina pieaugt un transportlīdzekļu ceļu satiksmē paliek arvien vairāk, un mums, protams, nav pamata apgalvot, ka braukšanas apstākļi, tajā skaitā dažādi blakussēdētāju radītie, ir pasliktinājušies. Tomēr "Ergo" praksē ir zināmi arī tādi gadījumi, kad klienti, iesniedzot pieteikumu, atklāj, ka šoferis nav novaldījis transportlīdzekli un nobraucis no ceļa, jo brauciena laikā noticis strīds ar laulāto, kas sēž blakus, blakussēdētājs ir raustījis stūri vai, piemēram, bērns ir novērsis uzmanību," uzsver Aldis Eņģelis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!