Foto: Publicitātes foto

Vācu autoražotājs "Volkswagen" (VW) ir izstrādājis inovatīvas apgaismojuma tehnoloģijas, kas palīdz uzlabot drošību uz ceļa. Viens no mērķiem ir uzlabot apgaismojuma funkcijas pašreizējos transportlīdzekļos, tādējādi jau šobrīd palielinot drošību uz ceļiem.

Tajā pat laikā tehnoloģijas nodrošinās arī plašākas automašīnu dizaina personalizēšanas iespējas. Jaunās apgaismojuma sistēmas kļūs par komunikācijas rīku un vēl vairāk uzlabos drošību, projicējot informāciju uz ceļa ar 3D hologrammām.

Jau šobrīd VW tirgū piedāvā jaunākos apgaismoju produktus. Piemēram "IQ. LED Matrix" priekšējās gaismas jaunajā "Touareg", kas būtiski uzlabo komfortu un drošību, braucot naktī. Taču inženieri raugās arī nākotnē, kur automobiļi konfrontēs ceļa dalībniekus ar jaunām ikdienas situācijām, piemēram, kad autovadītājiem trūkst acu kontakts vienam ar otru.

Jaunās apgaismojuma sistēmas ietvers mikropikseļu HD priekšējās gaismas ar līdz pat 30 000 gaismas punktu un augstas veiktspējas LED priekšējās gaismas kā zemo izmaksu alternatīvas dārgajām lāzera gaismām. Pirmo reizi šīs mikropikseļu HD priekšējās gaismas projicēs informāciju tieši uz ceļa.

Šī tehnoloģija nodrošinās iespēju ieviest tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā "Optical Lane Assist". Izmantojot automašīnas priekšējās gaismas, sistēma uz ceļa priekšā automašīnai projicē līnijas, sniedzot autovadītājam precīzu informāciju par automobiļa (iekļaujot treilera) platumu un attālumu līdz ceļa apzīmējumiem, piemēram, ceļa remontdarbu laikā. Šīs līnijas arī seko līkumu rādiusam.

Jaunās matricu aizmugurējās gaismas ļaus vizuāli attēlot brīdinājumus, piemēram, sniedzot iespēju mazināt bīstamas situācijas, tostarp satiksmes sastrēgumu beigu zonās, izmantojot komunikāciju automobiļu starpā. Tapāt aizmugurējo gaismu virsma var tikt izmantota, lai attēlotu lietotājam svarīgu informāciju, piemēram, uzlādes statusu elektromobiļiem.

Turklāt tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā "Optical Park Assist" izmantos projekciju, lai manevru veikšanas brīžos uzlabotu drošību. Šī sistēma projicēs automobiļa virzību uz ceļa, lai brīdinātu garāmgājējus un citus satiksmes dalībniekus par parkošanās procesu.

Lai nodrošinātu atbilstošu gatavību nākotnes izaicinājumiem, VW Volfsburgas rūpnīcā atvēris savu apgaismojuma izcilības centru. Izpētes un izstrādes nodaļā darbību jau tagad veic 100 metrus garš, 15 metrus plats un piecus metrus augsts apgaismojuma tunelis. Šajā tunelī VW izmanto ceļa simulācijas, lai pārbaudītu savas apgaismojuma sistēmas šodien un nākotnē. Šos testus iespējams reproducēt un atkārtot. Tādējādi apgaismojuma tunelī šīs sistēmas iespējams salīdzināt un izvērtēt labāk kā līdz šim.

Apgaismojuma centrs ir arī piemērota vieta, lai pārbaudītu to, kā autovadītāji un gājēji uztver gaismu. Apgaismojuma tunelis arī samazinājis jaunu priekšējo gaismu, aizmugures gaismu un salona apgaismes sistēmu izstrādes laiku, jo tagad iespējams samazināt laikietilpīgo nakts braucienu skaitu. Tādējādi apgaismojuma attīstības progresu jaunās ražošanas tehnoloģijās iespējams realizēt krietni ātrāk, uzlabojot drošību visiem satiksmes dalībniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!