Foto: Publicitātes foto

Latvijā 2020. gadā pieredzēts lielākais elektroautomašīnu pieaugums visā Eiropā. Baltijā un pasaulē šis bija vienīgais auto segments, kas turpināja augt. 2020. gadā "Volkswagen" (VW) sasniedza gandrīz 20% tirgus daļu Latvijā, bet Baltijā – 26%, kļūstot par populārāko elektroautomašīnu zīmolu reģionā. Kopumā VW elektroautomašīnu pārdošanas apjomi pērn Latvijā salīdzinājumā ar 2019. gadu pieauga par 950%, bet Baltijā – par 1155%.

2020. gadā VW attīstīja elektroautomašīnu portfeli, iepazīstinot ar jaunu "e-up" un aizsākot jaunu ēru šajā segmentā ar pirmajiem modeļiem, kas radīti uz pilnīgi jaunas modulārās elektroautomobiļu platformas (MEB) – "ID.3".

"2021. gadā mēs ar pārliecību turpināsim stiprināt mūsu līderību elektromobilitātes segmentā, attīstot elektroautomašīnu sortimentu. Papildu mūsu esošajam sortimentam piedāvāsim "ID.3" bāzes modeli par pievilcīgu cenu, kā arī Latvijā uzsāksim pirmā pilnībā elektriskā VW apvidus auto "ID.4" tirdzniecību. Šie plāni iemieso mūsu vīziju – attīstīt VW par vispievilcīgāko ilgtspējīgas mobilitātes zīmolu," norāda VW zīmola vadītājs Justs Nekrošus.

Saskaņā ar sākotnējiem datiem VW pasažieru automašīnu segmentā radījis par aptuveni sešiem miljoniem gramu mazāk CO2 nekā to pieprasa likums, līdz ar to pārsniedzot ambiciozos Eiropas vieglo automobiļu parka CO2 emisiju mērķus 2020. gadam.

Kopš elektriskās ofensīvas sākuma VW pagājušajā gadā jau spējis piegādāt vairāk elektrisko automobiļu nekā jebkad agrāk – 212 000 vienību. Pilnībā elektrisko automobiļu īpatsvars salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir trīskāršojies un veido 134 000 vienību, no kurām 56 500 automašīnas bija pilnībā elektriskie "ID.3" modeļi.

Šajā fiskālajā gadā VW paplašinās produktu klāstu ar automašīnām, kas radītas uz modulārās elektroautomobiļu platformas (MEB) un starptautiskajos tirgos pakāpeniski nonāks pilnībā elektriskie modeļi "ID.4 ", "ID.4 GTX " un "ID.5 ".

Laika periodā no 2020. gada līdz 2024. gadam uzņēmums elektriskajā mobilitātē investēs vairāk nekā 11 miljardus eiro, pārveidos vēl vairākas ražotnes, kā arī plāno līdz 2025. gadam tirgū piedāvāt 20 jaunus pilnībā elektriskos modeļus.

VW jaunu vieglo automobiļu vidējais CO2 izmešu apjoms Eiropas Savienībā bija 92 g/km, bet zīmolam noteiktais CO2 mērķrādītājs bija 97 g/km. Kopumā CO2 izmešu apjoms salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu samazinājies par 22%. Šāds rezultāts uzrādīts, pateicoties zīmola elektroautomašīnu portfeļa attīstībai, kas arī pērn sekmēja VW izaugsmi gan pasaulē, gan Baltijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!