No šī gada 1. novembra Latvijā ir atļauts ceļu satiksmē izmantot automobiļus ar stūri labajā pusē, tomēr tie šim nolūkam būs speciāli jāpielāgo. Raidījums "Zebra" atradis lietotu auto ar stūri labajā pusē un uzstādījis videokameru ar ekrānu, kā to paredz noteikumi. "Zebra" vadītājs Pauls Timrots izbrauca ar šo auto un secināja, ka drošība šādā tehniskā izpildījumā ir visai apšaubāma.

Lai Latvijā drīkstētu piedalīties ceļu satiksmē ar automobili stūri labajā pusē, tam ir jāpielāgo priekšējie lukturi braukšanai pa ceļa labo pusi, jāuzstāda arējos atpakaļskata spoguļus ar atbilstošu redzamību un salonā ir rekomendēts uzstādīt videokameru kreisajā (pasažiera) pusē un monitoru, kurš jānovieto autovadītāja redzamības zonā – jāiebūvē vai jānostiprina pie transportlīdzekļa paneļa.

"Zebra" pārliecinājās, ka ar parasto rokās turamo kompakto videokameru šiem nolūkiem nebūs līdzēts, jo tās atlokāmais ekrāns ir ne tikai par mazu, bet tajā būs grūti saskatīt, piemērām, pretimbraucošu motociklu. Tomēr internetā ir nopērkami LCD ekrāni ar aptuveni septiņu collu diagonāli no 30 eiro. Savukārt kā videokameru var izmantot, piemēram, lietotu "GoPro", kas maksā no 80 eiro. Rezultātā videokamera jāsavieno caur kabeli ar ekrānu video signālam, kā arī abām ierīcēm jāpievieno elektriskās barošanas vads.

Ņemot vērā, ka eksperimentā izmantota "GoPro" videokamera ir ar platu skatu leņķi, pat tuvākie automobiļi tās redzeslokā izskatās tālāk nekā patiesībā. Savukārt apdzīšanai šādas videokameras radītajā attēlā tālākos spēkratus, kurus ir svarīgi redzēt apdzīšanas lēmuma pieņemšanai, nemaz nevar redzēt, secinājis "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.

"Ar videokameru tik vienkārši nebūs līdzēts. Ja tai videokamerai būs gana šaurs skatu leņķis –, redzēsim tālu, bet tad ekrānā pietrūks apkārt tuvumā pamanāmo šķēršļu. Ja videokamera ir platleņķa, kā eksperimentā izmantotā, tad automašīnas un pat liels autobuss nav pietiekamā attālumā ieraugāms. Pat ja uzliktu divas videokameras – platleņķa un teleobjektīva – tad jādomā, kur tos visus ekrānus saliksim!? Vēl jau tur ir gaisa drošības spilvens..." skeptisks ir Timrots.

Aizliegums Latvijā pastāvīgi reģistrēt transportlīdzekļus ar stūri labajā pusē tika atcelts, pamatojoties ar Eiropas Savienības Tiesas (EST) spriedumiem lietas pret Poliju un Lietuvu. EST judikatūrā tika secināts, ka ES dalībvalsts nav tiesīga izvirzīt prasību mainīt stūres iekārtas atrašanās vietu, jo tā ir tehniska rakstura prasība.

"Bet, ja Eiropas Savienība ir nolēmusi, ka cilvēka tiesības pārvietoties ierobežo tas, ka viņš nedrīkst braukt ar stūri labajā pusē, tad neko – darīsim, kā Eiropā ir pieņemts. Ja pie viņiem drīkst, tad arī pie mums drīkst," neizbēgamo situāciju raksturo "Zebra" vadītājs Pauls Timrots.

Sharing Options

Source

DELFI Auto

Tags

Pauls Timrots
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus