Foto: TV3 raidījums "Zebra"
Elektromobilis ir krietni dārgāks nekā tādu pašu gabarītu automobilis ar benzīna motoru. Kādreiz "Zebra" rēķināja, ka dīzeļauto braukt ir lētāk, nekā pirkt dārgāku elektrisko un "taupīt" uz elektrības rēķina. Bet kā ir tagad, ja rēķina vēl arī apkopju izmaksas un citas elektromobiļa priekšrocības. To TV3 raidījums "Zebra" devās skaidrot pie kāda uzņēmuma, kas savu autoparku papildinājis ar "VW e-Golf" un arī turpmāk pirkšot tikai elektromobiļus.

"Pirms vēl iznāca jaunais "VW ID.3", detalizēti izrēķināju izmaksu starpību starp "VW Golf" ar dīzeļdzinēju un elektrisko "e-Golf", lai noskaidrotu, kurā brīdī starp tiem izmaksas izlīdzinās," skaidro Uģis Bērziņš, uzņēmuma "Santa Monica Networks" pārstāvis.

Aprēķinam tika izmantots piecu gadu periods un 150 tūkstošu kilometru nobraukums. Ar dīzeļa "VW Golf" izmaksas degvielai būtu 10 602 eiro, bet ar "e-Golf" – 3570 eiro, tātad ekonomija piecos gados un pēc 150 tūkstošiem nobrauktu kilometru būtu 7032 eiro. Ar šādu starpību elektromobili pret tādu pašu gabarītu auto ar iekšdedzes motoru atpelnīt gan vēl nesanāks.

Katram automobilim tā ekspluatācijā ir nepieciešamas arī apkopes – bremžu disku un uzliku maiņa, motora eļļas maiņa u.tml. Dīzeļa "VW Golf" plānotās apkopes izmaksas pieciem gadiem un 150 tūkstošiem kilometru būs 1625 eiro, bet "e-Golf" – 600 eiro. Ietaupījums par labu elektromobilim ir vesels tūkstotis eiro. Turklāt jaunajam "VW ID.3" tās ir vēl lētākas.

Ņemot vērā, ka "Santa Monica Networks" uzņēmums atrodas Rīgā, uz katru automobili stāvvietas izmaksas piecos gados vidēji ir 500 eiro, bet elektromobiļiem šādu izmaksu nav, jo Rīgā tiem stāvvietas pilsētā ir par velti. Elektromobilis īpaši izdevīgs būs, ja sanāk to salīdzinoši bieži novietot stāvēšanai Vecrīgā dārgajā "R" stāvvietu zonā.

Tāpat uzņēmuma darbinieki dienesta automobili izmanto arī savām personiskajām vajadzībām, par ko ir jāmaksā nodoklis, tad dīzeļauto tie ir 42 eiro mēnesī jeb 2500 eiro uz pieciem gadiem. Savukārt elektromobilim – 10 eiro mēnesī jeb 600 eiro piecu gadu periodā. Turklāt elektromobilim nav jāmaksā ikgadējais ekspluatācijas nodoklis, kas dīzeļa "VW Golf" ir 84 eiro gadā jeb 420 eiro piecu gadu periodā.

Šajā aprēķinā "VW e-Golf" piecos gados un pēc 150 tūkstošu kilometru nobraukuma attiecībā pret dīzeļa "VW Golf" rada 10 948 eiro ekonomiju. Tobrīd, kad uzņēmums bija šādas dilemmas priekšā, cena starp elektrisko un dīzeļa "VW Golf" bija tieši 11 tūkstoši eiro.

Kaut arī izmaksu ziņā abu šo spēka agregātu tipa "VW Golf" sanāca vienādi, uzņēmums tomēr nolēma pirkt elektromobili, jo tas sniedz arī dažādas naudā neizmērāmas priekšrocības, piemēram, iespēju braukt pa sabiedriskā transporta joslām, kā arī akustisko komfortu un braukšanas dinamiku, kas pārspēj tādas pašas cenas iekšdedzes auto.

"Mūsu uzņēmumā kopumā ir 20 automašīnas, no kurām piecas ir elektriskās. Turklāt pieņēmām lēmumu, ka turpmāk pirksim tikai un vienīgi elektromobiļus," rezumē Bērziņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!