Foto: Maanus Kullamaa

Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", augusta vidū sāks testēt vilcienus plānotajā maršrutā Tartu-Rīga.

"Elron" tehnoloģiju direktors un valdes loceklis Merts Ērenpreiss sacīja, ka pirmais izmēģinājuma brauciens ar vilcienu "Stadler Flirt" gaidāms augusta vidū, un iespējamas problēmas varētu rasties saistībā ar radiosakariem un vilcienu iekļaušanos Latvijas dzelzceļa koridorā.

"Pirms desmit gadiem visi "Elron" vilcieni Igaunijā ieradās caur Latviju, tomēr šajā laikā daudz kas ir mainījies. Tādēļ mēs plānojam izvērtēt vilcienu spējas iekļauties dzelzceļa koridora konstrukcijās un aprīkojumā un pārbaudīt to savienojamību ar Latvijas dzelzceļu, izmantojot jaunos radiosakarus," Igaunijas sabiedriskajai raidorganizācijai ERR teica Ērenpreiss.

Viņš norādīja, ka Latvijas dzelzceļā tiek veikti plaši radiotīkla rekonstrukcijas darbi un dzelzceļa posms starp Rīgu un Valku tiek aprīkots ar jaunu radiosakaru sistēmu. "Mums ir jābūt gataviem jaunās sistēmas ieviešanai," sacīja Ērenpreiss.

Pagājušajā nedēļā "Elron", Latvijas Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas un Eiropas Savienības Dzelzceļu aģentūras (ERA) pārstāvji vienojās, ka nav nepieciešams veikt atkārtotu Igaunijā sertificēta ritošā sastāva inspekciju Latvijā.

"Igaunijas, Latvijas un Lietuvas infrastruktūra ir ļoti līdzīga. Ja atbilstība jau ir pārbaudīta Igaunijas infrastruktūrā, nav nepieciešams atkārtoti pārbaudīt atbilstību, lai darbotos Latvijas infrastruktūrā. Tas nozīmē, ka ritošā sastāva sertifikācijas darba slodze samazinās," teica "Elron" pārstāvis.

Plānots, ka pasažieru pārvadājumi līnijā starp Tartu un Rīgu sāksies līdz oktobrim. Ērenpreiss sacīja, ka drīzumā tiks paziņotas plānotās biļešu cenas.

"Daudz kas ir atkarīgs no tā, cik lielā mērā Latvijas un Eiropas dzelzceļa iestādes un inspekcijas pieprasa atkārtotas pārbaudes. Šeit ir neliela neskaidrība," paskaidroja Ērenpreiss.

Paredzams, ka līnija Tartu-Rīga turpinās darboties arī pēc tam, kad tiks uzbūvēta Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnija "Rail Baltica", kas savienos Tallinu, Rīgu un Kauņu.

"Šis ir nozīmīgs transporta projekts Baltijas valstīm kopumā. Ceram, ka mūsu centieni tiks turpināti arī ar valsts atbalstu, lai šī [līnija Rīga-Tartu] nebūtu vienreizējs projekts," pauda Ērenpreiss.

2024. gadā "Elron" sadarbībā ar Igaunijas Klimata ministriju, Reģionālo un lauku lietu ministriju, Tartu pilsētu un Latvijas partneriem plāno sākt pasažieru vilcienu savienojumu maršrutā Tartu-Valga-Rīga.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!